شناسهٔ خبر: 41372933 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وزیر دفاع ترکیه: ارمنستان در توطئه‌های خود غرق خواهد شد

فارس

وزیر دفاع ترکیه در واکنش به تنش اخیر بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بار دیگر از باکو در برابر ایروان حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «حلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه حملات نیروهای ارمنی به منطقه مرزی «تووز» جمهوری آذربایجان را محکوم کرد و گفت که ارمنستان «از مرزهای خود فراتر رفته و در توطئه‌های خود غرق خواهد شد».

وزیر دفاع ترکیه که امروز چهارشنبه به مناسبت سالروز کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ سخنرانی می‌کرد، ضمن محکوم کردن حملات ارمنستان، از کشته شدن نیروهای آذربایجان در این حملات «ابراز تأسف و همدردی» کرد.

بیشتر بخوانید:

حمایت مزدوران چند ملیتی از حفتر در لیبی

به گزارش آناتولی، حلوصی آکار با بیان اینکه «اقدام نیروهای آذربایجان در مقابله با حملات ارمنستان ستودنی است»، اظهار داشت: «ارمنستان به شکل غیر قانونی و بر خلاف قوانین بین‌الملل، منطقه "قره‌باغ" آذربایجان را اشغال کرده است».

وزارت دفاع آذربایجان یکشنبه این هفته طی بیانیه‌ای از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای خود در حمله ارتش ارمنستان به منطقه مرزی تووز خبر داد و گفت که در پاسخ به این حملات، مواضع نیروهای ارمنی را هدف حمله قرار داده است.

این درگیری‌ها برای دوشنبه و سه‌شنبه نیز ادامه داشت و طی آن، چند تن از نیروهای مسلح دو طرف کشته یا زخمی شدند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو طرف را به خویشتن‌داری و حفظ آرامش دعوت کرد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال اشغال منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقضه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز بی‌نتیجه بوده است.

نظر شما