شناسهٔ خبر: 41372796 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرز تهیه موس کیک انبه

در این مطلب قصد داریم روش تهیه موس کیک انبه را به شما عزیزان آموزش دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه موس کیک انبه را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه:

مدت زمان تهیه: ۴۰ دقیقه برای ۱۲ نفر

برای کیک اسفنجی:

سه تخم مرغ بزرگ همدمای اتاق

نیم پیمانه شکر سفید

نیم پیمانه آرد

یک چهارم قاشق چایخوری بیکینگ پودر

برای موس انبه:

یک و نیم پیمانه خامه صبحانه

۳ قاشق غذاخوری پودر شکر الک شده

دو پیمانه پوره انبه

۷ گرم پودر ژلاتین

۵۰ میلی لیتر آب

برای ژله انبه:

یک پیمانه پوره انبه

سه قاشق غذاخوری شکر سفید

یک و نیم قاشق چای خوری پودر ژلاتین

۷ قاشق چای خوری آب

برای مرطوب کردن کیک:

یک چهارم پیمانه آب

یک سوم پیمانه شکر سفید

برای مرطوب کردن کیک، آب و شکر را روی حرارت بجوشانید تا کمی غلیظ شود، سپس از روی حرارت بردارید تا کاملاً به دمای اتاق برسد.

فر را در دمای ۱۷۶-۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید، کف و دیواره یک قالب ۲۰ سانتیمتری ترجیحاً کمربندی را چرب کرده و کف آن کاغذ روغنی بگذارید.

برای کیک، در کاسه بزرگی، تخم مرغ‌ها را حدود یک دقیقه هم بزنید تا پفی شود، شکر را کم کم اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا حجم تخم مرغ‌ها سه برابر شود و همچنین مایع به صورت روبانی روی هم بیفتد. این کار حدود ۷-۱۰ دقیقه طول خواهد کشید. در طرف دیگر، آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و سه بار الک کنید و در سه مرحله به مخلوط تخم مرغ‌ها اضافه کرده و با لیسک زیرو رو کنید. دقت کنید که نباید زیاد مخلوط کنید.

مخلوط را داخل قالب ریخته و حدود ۲۰-۲۵ دقیقه بپزید تا خلال چوبی از وسط کیک تمیز خارج شود و سطح کیک کمی طلایی شود. قالب را از فر خارج کرده و روی سیم قرار دهید و کاغذ روغنی آن را درآورده تا خنک شود سپس با کمک چاقوی تیز دیواره کیک را از دیواره قالب جدا کرده و کمر قالب را باز کنید و کیک را از قالب خارج کرده و روی سیم قرار دهید تا کاملاً به دمای اتاق برسد، بعد از اینکه کاملا سرد شد، دوباره کیک را داخل همان قالب گذاشته و کمر قالب را ببندید. سطح کیک را با مخلوط آب و شکر (با کمک فرچه) مرطوب کنید، به طوریکه همه جای سطح کیک مرطوب شود، ولی نه خیلی زیاد.

برای موس انبه، با همزن تمیز، خامه و پودر شکر را آنقدر هم بزنید تا فرم بگیرد، ولی خیلی سفت نشود، سپس پوره انبه را اضافه کرده و با لیسک زیرو رو کنید بعد در یخچال قرار دهید.

در این حین، سریع، روی آب سرد، پودر ژلاتین ریخته و بعد از ۵ دقیقه، به صورت بن ماری و یا در مایکروویو حرارت دهید تا کاملا حل شود. برای گذاشتن در مایکروویو، ابتدا ۱۵ ثانیه در مایکروویو قرار دهید و سپس هم زده و اگر نیاز بود، ۵ ثانیه دیگر حرارت دهیدتا کاملاً حل شود.

منبع:ashpazi_zahrabanoo

انتهای پیام/

نظر شما