شناسهٔ خبر: 41372584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شهیدی که خود را پاسدار صادق انقلاب می‌دانست

شهید فتح‌الله عبداللهی خود را پاسدار صادق انقلاب و سرباز مخلص امام خمینی (ره) می‌دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، شهيد فتح‌الله عبداللهی در سال ۱۳۰۷ در ميرزا حسام، از توابع قره ضياءالدين ديده به جهان گشود.

چون در آن زمان امكانات آموزشی كافی موجود نبود، از نعمت تحصيل محروم ماند، وی برای امرار معاش و اداره زندگی به شغل شريف كشاورزی روی آورد و با تشكيل خانواده مسئوليت جديدی به گردن گرفت.

شهيد انسان پرتلاش و زحمتكشس بود كه برای خدا و در راه خدا زندگی می كرد، هميشه زندگی ساده‌ای داشت و سرمشق دوستان و آشنايان بود.

وی انسان مؤمن و متعهدی بود كه با شروع انقلاب به صف انقلابيون پيوست و با پخش اعلاميه های حضرت امام (ره) در سرنگونی رژيم شاهنشاهی و برقراری نظام به حق جمهوری اسلامی ايران، نقش به سزایی داشت.

بعد از پيروزی با شكوه انقلاب اسلامی، با حضور در راهپيمایی ها، مساجد و صحنه های حساس و خطرناک وفاداری خويش را به اسلام نشان داد، چون خود را پاسدار صادق انقلاب و سرباز مخلص امام خمینی (ره) می دانست.

برای حفظ و حراست از آرمان های بلند انقلاب وارد كميته انقلاب اسلامی شد و تا آخرين قطره خون خود از موجوديت انقلاب دفاع کرد و سرانجام در تاريخ دهم فروردین سال ۵۹ در منطقه تليمخان ماكو، در اثر درگيری با حزب مزدور دمكرات به درجه ‌رفيع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

نظر شما