شناسهٔ خبر: 41372062 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

بازگشت شنای پروانه با زیرآبی

فیلم سینمایی «شنای پروانه» که قرار بود از امروز تا اطلاع ثانوی بر پرده‌های سینما نقش نبندد، اطلاع داده است که به اکران خود ادامه می‌دهد. یکی از قوانین مهمی که در هنگام انصراف از اکران مقرر می‌شود، محرومیت ۶ ماهه فیلم از اکران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، در ابتدای این هفته خبر انصراف از ادامه اکران فیلم سینمایی «شنای پروانه» منتشر شد. خبری که موجی از نارضایتی را در روزهایی که باید به سینما توجه کرد، در پی داشت.

 

دیروز صبح که خبر تعطیلی سینماها منتشر شد برخی شاید گمان کرده باشند که علت این انصراف چندان هم غیرمنطقی نبوده است، اما بعد از آنکه خبر ادامه فعالیت سینماها منتشر شد معلوم شد که علت انصراف هرچه بوده است موضوع تعطیلی سینماها نبوده و دلایل دیگری مانند آنچه که تهیه‌کننده فیلم از آن گفته بود، باید باشد.

 

اما از همه‌چیز عجیب‌تر خبر برگشت فیلم شنای پروانه از تصمیم ناگهانی خود است که امروز منتشر شد. بر اساس صحبت‌های مسئول دفتر پخش این فیلم اجتماعی، فیلم مذکور با وجود مخالفت تهیه‌کننده آن بر عدم ادامه اکران، به نمایش خود در سینماهای کشور تا چند روز آینده ادامه خواهد داد. معلوم نیست که آن رفتن برای چه بود و این برگشتن برای چیست؟

 

یکی از قوانین مهمی که در هنگام انصراف از اکران مقرر می‌شود، محرومیت 6 ماهه فیلم از اکران است. آیا شورای صنفی نمایش این نکته را به صاحبان فیلم گوشزد کرده است که در صورت عدم اکران تا پایان سال از اکران محروم خواهند شد یا دل عوامل فیلم برای سینما سوخته است؟

 

منبع: تسنیم

نظر شما