شناسهٔ خبر: 41371982 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

هشدار آمریکا به شرکت‌های مخابراتی جهان درباره تداوم همکاری با «هوآوی»

وزیرخارجه آمریکا به شرکت‌های دیگر جهان در زمینه تداوم همکاری با شرکت معظم «هوآوی» هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه غروب به وقت تهران به شرکت‌های مخابراتی جهان نسبت به تداوم همکاری با «هوآوی» هشدار داد.

به نوشته وبگاه «هیل» «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا  در این باره با هشدار به شرکت های دیگر گفت: «شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان باید توجه باشند. اگر آنها با هوآوی کار می‌کنند، یعنی  در حال تجارت با متخلفان حقوق بشر هستند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که وزارت امور خارجه ایالات متحده محدودیت صدور روادید ورود به آمریکا را برای کارمندان شرکت چینی هوآوی وضع خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین  مدعی شد هوآوی بازوی دولت چین  در سانسور مخالفان سیاسی است و برخی  کارمندان این شرکت از دولت چین  که حقوق بشر را نقض می‌کند، حمایت  فنی می‌کنند.

به نوشته هیل، شرکت هواوی تاکنون درباره سخنان مایک پامپئو هیچ واکنشی نشان نداده است.

تنش‌ها بین آمریکا و چین در هفته‌های اخیر بر سر مسائل مختلف از شیوع ویروس کرونا و اتهام‌زنی‌های مستمر واشنگتن به پکن گرفته تا اختلافات بر سر مسائلی از قبیل هنگ‌کنگ، تایوان، فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ چینی از قبیل «هوآوی» به سطحی بی‌سابقه رسیده است.

در ادامه تنش‌های به وجود آمده بین واشنگتن و پکن و اقدامات یکجانبه آمریکا در تحریم مقامات چینی، دولت چین روز گذشته (دوشنبه) از اعمال تحریم‌هایی علیه قانون‌گذاران آمریکایی خبر داد که در در لیست افراد تحریم‌شده وی، نام «مارکو روبیو» و «تد کروز» که هر دو سناتور جمهوری‌خواه و از منتقدان برجسته چین هستند به چشم می‌خورد.

برچسب‌ها:

نظر شما