شناسهٔ خبر: 41371869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

در دیدار هیأتی از علمای مجمع تقریب با سفیر فلسطین مطرح شد:

تأکید بر اتخاذ موضع یکپارچه امت اسلام در برابر طرح الحاق کرانه باختری

سفیر فلسطین در عراق از موضع علمای این کشور در حمایت از مسأله فسلطین آن هم در شرایطی که به دلایل مختلف حمایت از این موضوع کمرنگ شده است؛ قدردانی کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، هیأتی از علمای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در عراق به ریاست کاظم الجابری در مقر سفارت فلسطین با اعضای کمیته دفاع از مسجد الاقصی و حمایت از مقاومت، به ریاست شیخ عبدالامیر کیلانی دیدار کردند.

شیخ عقیل الکاظمی مدیر مؤسسه نداء الاقصی، شیخ محمد نوری عضو شواری علمای پیوند محمدی(ص)،  شیخ عادل الکرعاوی سخنگوی جنبش «انصار الله الاوفیاء»، احمد عقل سفیر دولت فلسطین و برخی از کارکنان سفارت فلسطین از جمله حاضرین در این نشست بودند.

در ابتدای این دیدار کاظم الجابری در مورد جنایت جدید رژیم صهیونیستی یعنی طرح الحاق کرانه باختری به ایراد سخن پرداخت و از موضع مردم فلسطین در مقابله با این توطئه جدید اعلام حمایت کرد.

وی از مقاومت گروههای مختلف فلسطینی و اتخاذ موضع یکپارچه در برابر این طرح قدردانی و تأکید کرد: اتحاد و یکپارچگی مهمترین سلاح برای ایستادگی در برابر دشمن و تحقق پیروزی است.

در ادامه شیخ عبدالامیر الکیلانی رئیس کمیته دفاع از مسجد الاقصی و حمایت از مقاومت، بر خطر پروژه فرهنگی رژیم صهیونیستی تأکید و برای ارائه هر گونه خدمتی در حمایت از مسئله فلسطین اعلام آمادگی کرد.

سخنرانان بعدی نیز بر اتخاذ موضع واحد امت اسلام در حمایت از مسأله فلسطین و هوشیاری در برابر توطئه اخیر رژیم صهیونیستی و جهت گیریهای آن تأکید کردند.

احمد عقل سفیر فلسطین در عراق هم  ضمن قدرانی از حضور هیأت علمای مجمع تقریب، از اقدامات همیشگی مردم عراق در حمایت از مسأله فلسطین قدرانی کرد و گفت: صهیونیستها به خوبی از نقش مردم عراق در نزاع عربی اسلامی با رژیم صهیونیستی آگاهی دارند و به همین دلیل دائما در تلاش هستند تا امت اسلام را به مسائل جانبی مشغول کرده و  آنها را از توجه به مسئله اصلی شان یعنی فلسطین غافل کنند.

وی در ادامه همچنین از موضع علمای عراق در حمایت از مسأله فسلطین آن هم در شرایطی که به دلایل مختلف حمایت از این موضوع کمرنگ شده است؛ قدردانی کرد.

 

 



 انتهای پیام/

مترجم: زهرا غلامی
 
 

نظر شما