شناسهٔ خبر: 41371550 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مختاری در چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس:

برنامه های عملیاتی جهت پیشگیری از بحران های احتمالی تدوین و اجرایی شود

چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس به منظور هماهنگی جهت حفظ آمادگی در مواجهه با بحران های احتمالی و انجام اقدامات لازم در خصوص مقابله با بحران کرونا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس در سال ۹۹ به ریاست مهندس مسعود مختاری شهردار و با حضور اعضای ستاد به منظور هماهنگی جهت حفظ آمادگی در مواجهه با بحران های احتمالی و انجام اقدامات لازم در خصوص مقابله با بحران کرونا صبح امروز در سالن باقرالعلوم(ع) برگزار شد. 

 مختاری در این جلسه با تاکید بر ضرورت برگزاری منظم جلسات این ستاد، اظهار کرد: بر اساس تقویم کاری که از ابتدای سال در خصوص فعالیت ستاد مدیریت بحران طراحی گردیده، برگزاری منظم جلسات جهت پیگیری مصوبات و بررسی نتایج و بازخورد اقدامات انجام شده ضروری است. 

شهردار قدس در ادامه به اهمیت بحث پیشگیری در مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: تدوین و اجرای برنامه های عملیاتی جهت پیشگیری از بحران های احتمالی از اقداماتی است که ستاد مدیریت بحران باید در راس فعالیت های خود قرار دهد. 

وی در ادامه به موضوع شیوع ویروس کرونا به عنوان مهم ترین بحران حال حاضر کشور پرداخت و بین داشت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت دقیق فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی در جامعه، در هفته های اخیر شاهد افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا هستیم که هزینه های زیادی را به کشور تحمیل می کند. 

مهندس مختاری با بیان اینکه باید اقدامات مقابله ای بیشتری جهت ریشه کنی این بیماری انجام گردد، تصریح کرد: در آغاز شیوع ویروس "کووید۱۹" در کشور، شهرداری قدس حتی قبل از اینکه ستاد مقابله با کرونا در سطح استان یا شهرستان تشکیل شود، اقداماتی را توسط حوزه خدمات شهری از قبیل ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و... در دستور کار قرار داد. در هفته های اخیر نیز دور جدید ضدعفونی معابر و اماکن و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی توسط شهرداری اجرایی می گردد که تا مهار این بیماری استمرار خواهد یافت. 

ساماندهی بساط گسترانی که در ساعات شب در معابر اصلی شهر فعالیت می کنند دیگر موضوعی بود که شهردار قدس مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: به دلیل وضعیت اقتصادی و معیشتی موجود، شهرداری به دنبال جمع آوری این بساط گستران نیست، اما ضروری است اقداماتی به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و سدمعبر در این محورها صورت گیرد. همچنین نسبت به اطلاع رسانی در خصوص رعایت فاصله گذاری و نکات بهداشتی در این مسیر اقدام شود. 

 مختاری با بیان اینکه اقدامات مقابله ای جهت پیشگیری از شیوع کرونا در حمل و نقل عمومی باید همچون گذشته مدنظر قرار گیرد، افزود: ضروری است رعایت نکات بهداشتی از سوی استفاده کنندگان از حمل و نقل جدی تر گرفته شود و بویژه استفاده از ماسک اجباری گردد. 

آمادگی در برابر وقوع احتمالی زلزله دیگر موضوعی بود که شهردار قدس به آن پرداخت و گفت: طی ماه های اخیر شاهد وقوع زمین لرزه های متعددی در سطح استان هستیم که هشداری برای ارتقای آمادگی در برابر زلزله های احتمالی است. 

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که در این رابطه باید انجام شود بررسی و بازبینی همه امکانات و تجهیزات مقابله با بحران توسط حوزه خدمات شهری است تا در صورت نیاز نسبت به تامین تجهیزات جدید اقدام گردد. 

مختاری با بیان اینکه شهرداری قدس در سال گذشته طرح منطقه بندی محلات شهر برای مدیریت بحران را تدوین نمود، اظهار کرد: این طرح در سال جاری باید وارد فاز عملیاتی شود و در نخستین گام ضروری است در آینده ای نزدیک مانوری به منظور سنجش میزان آمادگی نیروها و تجهیزات برگزار گردد‌.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما