شناسهٔ خبر: 41371359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مشروح 20، چهارشنبه 25 تیر 98

گزارش وزیر بهداشت به هیئت دولت از آخرین اوضاع کرونا، جاباختن 199 نفر دیگر در ابتلا به کرونا، تعطیلی برخی کسب و کارها در تهران، تصویب کلیات طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی و گام جدی قوه قضائیه برای حمایت از تولید از عناوین مشروح 20 است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

کرونا چهره خشن تری پیدا کرده ... این رو وزیر بهداشت در گزارش به هیات دولت از آخرین اوضاع کرونایی گفت و اضافه کرد کرونا جوانان و نوجوانان و حتی کودکان رو بیشتر از گذشته تهدید می کنه ... شیوع بین گروه هایی که تا حالا کمتر درگیر بودن مثل زنان خانه دار هم زیاد شده ... البته مراقبت های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک به میزان قابل توجهی ویروس رو تضعیف میکنه که در چند استان این موضوع به خوبی دیده میشه ... رئیس جمهور بعد از گزارش وزیر بهداشت از مردم بخاطر رعایت خوب اصول بهداشتی از جمله ماسک زدن قدردانی کرد و گفت تنها راه عبور از اوضاع سخت کنونی همین مراعات هاست ... البته رئیس جمهور یک بار دیگه از مردم خواست دور همی ، عزا ، عروسی و همایش رو تعطیل کنن .

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_300325" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797939/300325?width=400&height=300"></script></div>


***************************
اوضاع کرونایی تهران نگران کننده است .

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_300326" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797939/300326?width=400&height=300"></script></div>


***************************
کرونا جان 199 نفر دیگه از هموطنانمون رو گرفت ... این نتیجه رفتار خیلی هامونه که خطر مرگ رو جدی نمی گیریم ... متاسفانه مجموع جان باختگان بر اثر کرونا به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسیده ... از ظهر دیروز تا ظهر امروز دو هزار و 388 بیمار جدید کرونایی هم شناسایی شدکه هزار و 775 نفرشون بستری شدن ... 25 استان همچنان در وضعیت قرمز و هشدار ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.
***************************
داروی داخلی موثر در درمان برخی بیماران کرونایی هفته آینده به بازار میاد ... وزیر بهداشت گفت: تولید انبوه داروی «رمدسیویر» هفته آینده کلید می خوره ، اما برای مقابله برخی سودجویی ها در بازار سیاه ، داروی مشابه خارجی رو به میزان زیادی توزیع کردیم .

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_300327" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797939/300327?width=400&height=300"></script></div>


*********************

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا فعالیت برخی کسب و کارها در تهران تعطیل شده ... اما این دستورالعمل هنوز به صورت کامل اجرا نشده.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_300329" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797939/300329?width=400&height=300"></script></div>

کرونا قاتل بیش از 582 هزار نفر در جهان... البته فقط تا امروز ... شمار مبتلایان هم 13 و نیم میلیونی شده ... بیشترین مبتلایان روزانه در آمریکا، برزیل و هند ثبت شده ... آمریکا با بیش از 3 میلیون و 549 هزار مبتلا و بیش از 139 هزار فوتی همچنان بیشترین کرونایی های جهان رو داره ... فقط در شبانه روز گذشته بیش از 66 هزار آمریکایی کرونا گرفتن .

نیویورک تایمز به نقل از یه متخصص همه گیری نوشته : این دومین و آخرین شانس امریکا برای مهار شیوع کرونا ست ... اگه رشد همه گیری رو نتونیم کنترل کنیم، در چند ماه آینده با سرد شدن هوا با یه فاجعه روبرو میشیم .
متخصصان پزشکی آمریکا اعلام کردن عجله و شتاب در بازگشایی کسب و کارها و بی توجهی مردم به استفاده از ماسک بهداشتی علت افزایش مبتلایان جدیده .
در آسیا، هند با 956 هزار مبتلا و بیش از 24 هزار جان باخته بیشترین کرونایی ها رو داره ... ژاپن سطح هشدار کرونایی رو به بالاترین حد افزایش داده ... در اروپا هم دولت انگلیس ماسک زدن رو در مکان های عمومی از 3 مرداد اجباری کرده ... مسئولان انگلیسی گفتن بهبود وضع کسب و کارها ماهها طول میکشه .
در فرانسه استفاده از ماسک در مکان های عمومی سرپوشیده از 11 مرداد اجباری شده.
******

یک گام دیگه تا دریافت مالیات از خانه های خالی ... کلیات طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی در مجلس تصویب شد .

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_300330" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797939/300330?width=400&height=300"></script></div>


**************************
گام جدی قوه قضائیه برای حمایت از تولید ... درب عدلیه به روی بانک‌های متخلف بسته شد ... با ابلاغ بخشنامه رئیس دستگاه قضا ، مراجع قضایی از این پس به شکایت بانک هایی که به علت دریافت سود و جریمه نامتعارف تسهیلات، با تولید کننده به مشکل می خورند رسیدگی نمی کنن ... یعنی عملا تملک بنگاه تولیدی امکان پذیر نیست ... در این بخشنامه تاکید شده قراردادهای بالاتر از نرخ‌ اعلامی بانک مرکزی اعتبار نداره .
**************************
تا جایی که ممکنه در مصرف آب و برق صرفه جویی کنین ... این درخواست وزیر نیرو از مشترکانه .

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_300328" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797939/300328?width=400&height=300"></script></div>


**************************
سکوت معنادار مقامات امریکا درباره علت و ابعاد آتش‌ سوزی در ناو جنگی ... ناو فوق پیشرفته بونهام ریچارد سه روزه که در آتش میسوزه ... مقامات امریکایی همچنان از اعلام جزییات حادثه سر باز می‌زنن ... بیش از ۴۰۰ آتش‌نشان شبانه روز تلاش میکنن اما هنوز نتونستن آتش رو مهار کنن ... تعداد مجروحان این حادثه ۵۹ نفر اعلام شده ... نگرانی‌ها درباره احتمال نشت میلیون‌ها لیتر سوخت داخل ناو به دریا و فاجعه زیست‌محیطی هم افزایش یافته.
**************************

 

قربانگاه پسران و دختران در پشت قاب عکس ها و لنز دوربین های مدلینگ ... آدرس رویایی که اونها رو به پس کوچه های نابودی می کشونه .

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_300332" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797939/300332?width=400&height=300"></script></div>

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات 28 متهم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزارشد .

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_300331" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797939/300331?width=400&height=300"></script></div>

پیگیری به تعویق افتادن آزمون های سمپاد، تایید داروی کرونا و تخلف برخی از پزشکان در شبکه خبر ... خبرنگاران به سراغ ماجرای خرابی سیستم سرمایشی در بیمارستان پیروز لاهیجان هم رفتن .

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_300333" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/797939/300333?width=400&height=300"></script></div>

بنیاد برکت و شرکت آبفا برای آبرسانی به 500 روستای محروم تفاهم نامه امضا کردن ... برای اجرای این طرح 10 هزار میلیارد ریال اختصاص یافته ... از طرح آبرسانی به 500 روستای محروم با جمعیت 300 هزار نفر هم ویدیو کنفرانسی رونمایی شد .

************************
رئیس جمهور و رئیس مجلس در پیام های جداگانه درگذشت ابوالقاسم سرحدی زاده وزیر پیشین کار و امور اجتماعی و از نمایندگان ادوار مختلف مجلس رو تسلیت گفتن ... مرحوم سرحدی زاده شب گذشته به علت ایست قلبی در ۷۵ سالگی دارفانی رو وداع گفت .
************************
مهار آتش سوزی در کارگاه ساخت لنج تنگک بوشهر .

************************
عرضه 10 هزار تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار ... دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: مرغ منجمد در میادین میوه و تره بار 13 هزار تومن و خرده فروشی ها 13 هزار و 500 تومن عرضه می شه ... آقای کلامی اضافه کرد: مرغ گرم هم 15 تا 17 هزار تومن در استان های مختلف عرضه می شه.
************************
نشست کمیته وزارتی اوپک پلاس برای بررسی چگونگی اجرای توافق کاهش تولید نفت ... پیش بینی میشه در توافقی تولید نفت اعضا از ۹.۷ میلیون بشکه در روز به ۷.۷ میلیون بشکه کاهش پیدا کنه ... این کاهش عرضه برای شش ماه اجرا میشه تا قیمت‌ها متعادل بشه.
************************
هزاران شهرک نشین ، نزدیک محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردن ... معترضان برکناری نتانیاهو رو به علت فساد مالی خواستارن ... دستکم 50 معترض بازداشت شدن.
************************
بارش های سیل آسا در جزایر جنوبی ژاپن زندگی عادی ساکنان رو مختل کرده ... یک میلیون و 300 هزار نفر مجبور به ترک خونه هاشون شدن ... تاکنون 80 نفر جونشون رو از دست دادن ... 13 نفر هم ناپدید هستن.

************************

هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش های رگباری در نوار شمالی کشور بویژه استان‌های ساحلی خزر.
پیش بینی شده با شمالی شدن جریان های هوا، بارش ها در استان های شمالی شدید تر بشه. دمای هوای نیمه شمالی کشور هم با توجه به بارش ها چند درجه ای خنک می شه. در ارتفاعات کرمان ،هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان هم بارش های رگباری پیش بینی شده. بارندگی های شدید در گیلان ، زنجان و استان های شمال غرب سیل به راه انداخت و باعث وارد شدن خسارت به جاده ها و مزارع شد. سیل در اردبیل هم دو قربانی گرفت.

****

 

برچسب‌ها:

نظر شما