شناسهٔ خبر: 41368242 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سناتور پاکستانی خواستار «جهاد» در افغانستان شد

یک سناتور پاکستانی خواستار جهاد در افغانستان شد و از ارتش پاکستان نیز خواست که از آن حمایت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد سیف» سناتور پاکستانی در صحن علنی سنای این کشور با انتقاد از دیگر اعضای این مجلس برای مخالفت با جنگ، خواستار جهاد ارتش پاکستان در افغانستان شد.

این سناتور پاکستانی تصریح کرد: «برای استقلال کشمیر جهاد کنید، ارتش پاکستان از شما حمایت می‌کند، در افغانستان جهاد کنید، هیچکس شما را متوقف نخواهد کرد».

به گزارش «تایمز نو»، محمد سیف افزود: سلاح بردارید و در افغانستان بجنگید، ارتش پاکستان پشت شما خواهد ایستاد.

اظهارات این سناتور پاکستانی انتقادات گسترده‌ای را در فضای مجازی به همراه داشت، «علی وزیر» سیاستمدار پاکستانی با محکومیت این اظهارات گفت: ما این سخنان که عناصر افراطی پاکستانی باید برای جنگ به کشمیر و افغانستان بروند و ارتش نیز از آن‌ها حمایت خواهد کرد را محکوم می‌کنیم.

«گلالی اسماعیل» فعال حقوق بشر نیز اظهارداشت: در ماه رمضان شاهد جمع‌آوری کمک‌های مالی سازمان‌های تروریستی جهادی بودیم و اکنون سناتور سیف خواستار جهاد در کشمیر و افغانستان است. آیا کسی می‌تواند چشم این دولت را بر واقعیت‌های فعلی جهان باز کند؟

اوایل تیرماه نیز «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در اظهاراتی جنجالی گفت که اسلام‌آباد از جنگ آمریکا علیه تروریسم در افغانستان حمایت کرد اما نیروهای آمریکایی بدون اطلاع پاکستان وارد خاک این کشور شدند و «اسامه بن لادن» سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده را "شهید" کردند.

عمران خان چند سال پیش نیز حضور نظامی آمریکا در افغانستان را «اِشغال خارجی» دانسته بود و جنگ علیه نظامیان آمریکایی در این کشور را نیز «جهاد» خوانده بود.

انتهای پیام/.

نظر شما