شناسهٔ خبر: 41368161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیمارستان هسته‌ای بوشهر در آستانه بهره برداری است

بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهر گفت: بیمارستان 110 تخت خوابی شهدای هسته ای بوشهر مراحل پایانی کار خود را می گذراند و در آستانه بهره برداری است.

صاحب‌خبر -

عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در بازدید از پروژه در حال ساخت بیمارستان شهدای هسته ای با قدردانی از پیمانکار پروژه بیان کرد: علاوه بر پیگیری های صورت گرفته از سوی استان، وزیر بهداشت هم حمایت لازم را برای اجرای این پروژه انجام دادند.

وی یادآورشد: وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی همواره حمایت لازم را برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر انجام داده  و تاکنون ۲۸ میلیارد تومان در این زمینه اختصاص داده است.

استاندار بوشهر یادآورشد: با نگاهی که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دارد این پروژه به سرعت تکمیل خواهد شد تا در شرایط کرونا که مرکز استان نیازمند یک بیمارستان مجهز است از این نیاز بهره مند شود.

استاندار افزود: تکمیل بیمارستان شهدای هسته ای بوشهر برای استان یک امر حیاتی است تا دانشگاه علوم پزشکی با دغدغه کمتری به خدمات رسانی درمانی به مردم ادامه دهد.

گراوند اضافه کرد: تکمیل بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته‌ای بوشهر نقشی مهم درافزایش ظرفیت‌های درمانی بوشهر دارد که با توجه به پیشرفت ۹۰ درصدی این مرکز درمانی انتظار می‌رود این مرکز تا مهرماه تکمیل و وارد چرخه درمان می‌شود.

وی گفت: دولت تدبیر و امید با همه گرفتاری‌ها و تحریم‌ها عملیات اجرایی بیمارستان شهدای هسته‌ای را که در مهر ۹۶ آغاز کرده بود در مدت سه سال درآستانه بهره‌برداری قرار دهد و اکنون با حمایت وزارت بهداشت در حال تکمیل است که اقدامی بسیار بزرگ دولت توسط است.

استاندار بوشهر راه‌اندازی این مرکز درمانی قبل از فصل پاییز را یکی از ضرورت‌ها دانست و بیان کرد: همکاری وزارت بهداشت در تامین اعتبارات و تجهیزات بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر قابل قدردانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: سازمان انرژی اتمی سهم خود را در این پروژه پرداخت کرده‌است و تا ۲ ماه دیگر کارهای زیربنایی این مرکز درمانی به پایان می‌رسد و با نصب تجهیزات و تاسیسات آن امیدواریم اوایل پاییز سال جاری این بیمارستان وارد مدار خدمت رسانی شود.

دکتر سعید کشمیری افزود: بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر شامل اورژانس، اتاق عمل و درمانگاه، بخش‌های ویژه تنفسی، داخلی، نوزادان، اطفال و زنان است که توانمندی استان را برای درمان بیماران تنفسی بویژه مبتلایا به کرونا افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: امیدواریم اعتباری از محل بودجه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تجهیز این مرکز درمانی اختصاص یابد .

کشمیری گفت: بیمارستان هسته‌ای بوشهر با نصب سی تی اسکن، دستگاه‌های رادیولوژی و تخت‌های پیشرفته می‌تواند به عنوان بیمارستان تخصصی بیماران تنفسی فعالیت کند.

نظر شما