شناسهٔ خبر: 41368100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خوزستان| قطعات موردنیاز صنایع شرکت فجر انرژی خلیج فارس بومی‌سازی شد

گروه استان‎ها-مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس گفت: در دوره زمانی ۷ ساله بیش از ۷۹۰ قطعه مورد نیاز صنایع در شرکت فجر انرژی خلیج فارس بومی سازی و به مرحله ساخت و تولید رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بندرماهشهر، غلامعلی زال‌خانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شکستن رکورد تولید 1006 روزه در این شرکت طی سال گذشته اظهار داشت: به منظور توسعه شبکه برق و پایداری بیشتر آن، طرح توسعه پست 400 کیلوواتی را در دست اقدام داریم. با احداث این پست ظرفیت توزیع ما 100 درصد افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف سوخت و آلاینده های ناشی از سوخت فسیلی افزود: امکان‌سنجی اولیه و طراحی فنی پست 400 کیلووات صورت گرفته و قصد داریم با توجه به توانمندی شرکت‌های داخلی ترانس‌های این پست را از داخل کشور تامین کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در نظر داریم یک نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی را احداث کنیم؛ مجوز احداث این نیروگاه نیز اخذ شده است.

ایجاد نیروگاه خورشیدی 20 مگاواتی بر روی پشت بام

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس با تاکید بر استفاده از انرژی‌های پاک بیان کرد: ما به منظور شناخت توانایی‌ها و کسب دانش یک نیروگاه 20 مگاواتی بر روی پشت بام یکی از ساختمان‌های شرکت نصب‌شده که در یک سال گذشته روزانه 28 مگاوات بر ساعت برق تولید کرده است.

وی گفت: اگر فاز 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی احداث شود، مطالعاتی مبنی بر توسعه نیروگاه انجام داده‌ایم تا تولید برق خود را 30 درصد افزایش داده و ظرفیت‌مان را به 530 مگاوات برق در فاز برسانیم.

زال‌خانی با اشاره به تعهد شرکت فجر نسبت به منطقه عنوان کرد: شرکت فجر انرژی خلیج به منظور جلوگیری از قطعی برق در شهرستان بندرماهشهر قراردادی با شرکت توان نیروی برق منعقد کرده که بر اساس این قرارداد شرکت ما هر ساله در چهار ماه گرم سال 500 مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق کرده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: شرکت فجر در سال 98 بیش از یک و نیم میلیارد کیلووات ساعت برق  به شبکه برق تزریق کرده است.

وی ادامه داد: شرکت ما به منظور حمایت از تولیدات داخل و تولیدکنندگان ایرانی کمیته خوداتکایی در طول سال 90 تا 97 بیش از 790 قطعه داخلی سازی شده و به مرحله ساخت و تولید رسیده است.

این تولیدکننده بیان داشت: در سال گذشته 56 میلیارد ریال قطعات از داخل کشور تامین کرده‌ایم که با تامین این قطعات بیش از 119 میلیارد ریال و به عبارتی 50 درصد در منابع ارزی خود صرفه جویی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس افزود: این شرکت در راستای حمایت از مردم استان بیش از 30 درصد خریدهای خود را از داخل استان تهیه کرده که این 30 درصد 226 شامل درخواست بوده و ارزش افزوده‌ای بالغ بر 83 میلیارد ریال برای منطقه داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: از این درخواست‌ها 11 درصد آن یعنی 136 درخواست، با ارزش 49 میلیارد ریال از شهرستان بندرماهشهر تامین شده است.

وی گفت: یک شرکت تولید اسید سولفوریک در شهرک صنعتی بندرماهشهر که اسید بسیار با کیفیت تولید می‌کند توانسته تمام نیاز ما به این اسید را تامین ‌کند.کاهش هزینه ها و عدم نیاز به انبار کردن به دلیل در دسترس‌بودن از مزایای تامین مواد مورد نیاز از داخل است.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس با اشاره به اینکه این شرکت سهم 7 درصدی در شورای راهبردی صنایع پتروشیمی دارد بیان داشت: شرکت فجر بازسازی یک مدرسه دولتی در انتهای خیابان سعیدی بندرماهشهر را برعهده گرفته که این امر در قالب شورای راهبردی صنایع پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر صورت گرفت.

زال‌خانی با اشاره به اینکه واحد بازیافت مجدد آب دور ریز واحدهای تصفیه آب، یک واحد منحصر به فرد با فناوری در کشور است و مشابهی ندارد عنوان کرد: ما با تشکیل کمیته‌های مختلف و برگزاری جلسات متعدد در زمینه مدیریت مصرف آب توانستیم با ایجاد فناوری نوین در زمینه بازیافت مجدد آب دورریز از خردادماه سال گذشته تاکنون از هدر رفت یک میلیون و 161 هزار متر مکعب آب جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد:  با تکمیل فاز دوم این واحد و با کمک روش "اسمز معکوس" تا کنون از هدررفت 10 میلیون مترمکعب آب به ارزش بیش از 859 میلیارد ریال جلوگیری شده است. در صورتی که این واحد احداث نمی‌شد 25 درصد از آب دریافتی ما دورریز می‌شد که هم اکنون بالغ بر 75 درصد از این مقدار مجددا به فرآیند تولید برمی‌گردد.

انتهای پیام/333/س

نظر شما