شناسهٔ خبر: 41367546 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

دورهمی های مرگبار عامل اصلی شیوع کرونا در سبزوار

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی و برگزاری مراسم عروسی و عزا از عوامل افزایش شیوع کرونا طی ماه جاری در این شهرستان بوده است.

فاطمه نوده روز چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در سبزوار افزود: به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ نکردن فاصله گذاری اجتماعی، وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا از مرحله قرمز عبور کرده و به وضعیت بحرانی نزدیک شده است.

وی ادامه داد: تعداد بیماران بد حال مبتلا به کووید ۱۹ در سبزوار رو به افزایش است که با توجه به تجهیزات درمانی محدود، فشار مضاعف بر دوش کادر درمانی ایجاد کرده است.

کرونا در کمین سبزواری ها / دورهمی ها را تعطیل کنید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بر مبنای مصوبات ستاد مقابله با کرونا برپایی مراسم عروسی و عزاداری در شهر و مناطق روستایی همچنان ممنوع است و تجمع در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها نیز محدود می‌شود.

وی افزود: محل کسب و کار افرادی که پروتکل‌های بهداشتی و موارد پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت نکنند پس از اخطار پلمپ می‌شود.

نوده ادامه داد: تمامی دستگاههای اجرایی ملزم به اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان هستند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری ساکن شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای و خوشاب در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

براساس آخرین اخبار رسمی تاکنون ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲۲۷ هزار و ۵۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما