شناسهٔ خبر: 41367436 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:

جلسات ستادهای مناسب‌سازی استانی و شهرستانی به‌صورت مستمر و هدفمند تشکیل شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: با وجود کاهش تصادفات جاده‌ای طی سال‌های اخیر اما روزانه ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ نفر بر اثر تصادفات مصدوم و معلول می‌شوند که این موضوع نیازمند توجه مضاعف و روزافزون همه دستگاه‌ها به موضوع مناسب‌سازی فضاهای شهرها و روستاها برای مصدومان و معلولان ناشی از این سوانح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد که امروز در دهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سخن می گفت، افزود: سال گذشته تعداد تلفات جاده ای به ۱۷ هزار نفر رسید و روزی ۵۰ تا ۶۰ نفر بر اثر این تصادفات فوت می شدند و این میزان هم اکنون با برنامه ریزی های صورت گرفته کاهش یافته ولی همچنان با حجم زیادی از مصدومان و معلولان مواجهیم که برای رفاه این عزیزان باید موضوع مناسب سازی فضاهای شهرها و روستاها در کانون توجه تمامی دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی مثل شهرداری ها و دهیاری ها،‌ سازمان های مردم نهاد، اصناف و رسانه ها بویژه صداوسیما قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در عرصه مناسب سازی همپای اقدامات اجرایی دستگاه ها، نیازمند اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و ارایه آموزش های مردمی هستیم که بار اصلی این موضوع بر دوش سازمان صدا و سیماست و انتظار می رود این سازمان نظیر انعکاس رویدادهای مرتبط با کرونا در این موضوع هم پررنگ و بابرنامه ظاهر شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین گفت: به منظور بررسی موضوعات مرتبط با مناسب سازی در استانها و شهرها و تحقق مصوبات ستاد ملی، لازم است ستادهای مناسب سازی استانی و شهرستانی و با حضور تمامی مسوولان بصورت مستمر، هدفمند و بابرنامه و دستورکار مشخص تشکیل و موضوعات را تا حصول نتیجه پیگیری و به وزارت کشور و ستاد ملی گزارش نمایند.

وی همچنین با اشاره به ارایه گزارش دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در خصوص اعطای نشان دسترس پذیری در موضوع مناسب سازی در سه رتبه طلایی، نقره ای و برنزی به ساختمان ها و اماکن دولتی و عمومی، گفت: باید برنامه ریزی های لازم برای قرارگرفتن موضوع ارزیابی فضاهای اداری و عمومی در جشنواره شهیدرجایی صورت پذیرد تا نمونه های موفق این عرصه به افکار عمومی معرفی شود.

رییس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به داوطلب شدن شهرهای یزد و اردکان به عنوان پایلوت شهر بدون مانع و پیشنهاد رییس سازمان بهزیستی مبنی بر معرفی یک شهر یا شهرستان در هر استان در این موضوع گفت: شهرها و شهرستان های متقاضی باید برنامه ها و طرح ها و برنامه زمان بندی اقدامات موردنظر خود را در یک بازه زمانی کوتاه، مثلا سه ساله، با درنظر گرفتن اینکه این طرح ها از لحاظ مالی خودکفاست به ستاد ملی ارسال نمایند تا هرچه سریعتر ارزیابی و تعیین تکلیف شود.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به گزارش نماینده وزارت راه و شهرسازی در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه مناسب سازی، با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در این موضوع هم سیاستگذار و هم مجری است، ابرازامیدواری کرد که در جلسه ستاد ملی که بزودی با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل می شود،‌ موضوعات اصلی مرتبط با این وزارتخانه مطرح، نهایی و بصورت مصوبه به دستگاه ها ابلاغ شود.

 به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وی اظهار کرد: در این شرایط شاهد ارتقای سطح خدمات در حوزه مناسب سازی در امور شهرسازی و معماری، رعایت ضوابط در ایستگاه های راه آهن و فرودگاه ها و ساختمان های دولتی و آموزش های دست اندرکاران عرصه ساخت وساز و ... هستیم.

انتهای پیام

نظر شما