شناسهٔ خبر: 41366282 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خواجه اورسجی: قرارداد مربی تیم ملی را تمدید می‌کنیم/ از ورود دلالان به کبدی جلوگیری خواهیم کرد

رئیس فدراسیون کبدی گفت: قرارداد غلامرضا مازندرانی سرمربی تیم ملی کبدی کشورمان را تا آخر مرداد ماه تمدید خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

عباس خواجه اورسجی رئیس فدراسیون کبدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در ارتباط با آخرین وضعیت تیم ملی کبدی آقایان و بانوان کشورمان اظهار داشت: با حضور قدرتمند تیم ملی کبدی ما در مسابقات آسیایی و جهانی، ورزشکارانمان نشان دادند از توانمندی بالایی برخوردار هستند. اوج کار تیم ملی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بود که توانستیم در بخش آقایان و بانوان مدال خوش رنگ طلا را بدست آوریم.

او ادامه داد: ارزش قهرمانی تیم ملی بانوان کشورمان زمانی مشخص می‌شود که بانوانمان با حجاب اسلامی توانستند این افتخار را کسب کنند. این ورزشکاران نشان دادند که حجاب محدودیت نیست. این عنوان به قدری با ارزش بود که مقام معظم رهبری هم نسبت به این قهرمانی واکنش نشان داد و با ملی پوشان ما دیدار کرد.

او افزود: پس قهرمانی‌ تیم های ملی، نگرش مسئولان و مردم جامعه نسبت به ورزش کبدی تغییر کرد. ما باید برای حفظ این جایگاه تلاش کنیم.

رئیس فدراسیون کبدی درباره علت موفقیت‌ های ورزش کبدی درسال‌ های اخیر گفت: مدیریت مشارکتی دلیل اصلی دستیابی به موفقیت‌های اخیر است. ما از نظرات تمامی متخصصان استفاده کرده ایم. سرمربی تیم ملی با اختیارات کامل مشغول مربیگری و انتخاب تمامی اعضای کادر فنی به عهده خود غلامرضا مازندرانی (سرمربی تیم ملی کبدی آقایان) بود.

او ادامه داد: از دیگر علل قهرمانی‌ های کبدی کاران می‌توان به حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و تلاش ملی پوشان برای کسب عنوان قهرمانی اشاره کرد. ملی پوشان ما در این دوره از مسابقات فقط برای کسب مقام قهرمانی پا به میدان گذاشتند.

خواجه اورسجی افزود: ما برای هر بازیکن یک شناسنامه ایجاد کردیم که در آن تمامی شرایط بازیکنان نوشته می‌ شد و روانشناس تیم ملی هر روز وضعیت آن‌ها را بررسی می‌کرد. در اردوی تیم ملی در جزیره کیش بازیکنان ما در ۴ نوبت تمرین می‌کردند. بخشی از تمرینات در ساحل برگزار می‌شد و سپس در آب تمرین می‌ کردند.

خواجه اورسجی: قرارداد مربی تیم ملی را تمدید می‌کنیم/ از ورود دلالان به کبدی جلو گیری خواهیم کرد

رئیس فدراسیون کبدی ادامه داد: البته مقصودلو (رئیس سابق فدراسیون کبدی) در گذشته تلاش‌های زیادی برای موفقیت این ورزش کرده بود و بدون شک زحمات رئیس فدراسیون سابق در قهرمانی‌های کبدی تاثیر گذار بوده است.

قرارداد مازندرانی را تمدید می کنیم

خواجه اورسجی در رابطه با غلامرضا مازندرانی (سرمربی تیم ملی کبدی) اظهار کرد: مازندرانی از افرادی است که سال‌ها در ورزش کبدی زحمت کشیده است. او سابقه پوشیدن لباس تیم ملی را دارد و سال‌ها در رده‌های مختلف مربیگری کرده است. تصمیماتی که این مربی می‌گیرد بدون شک از روی بررسی تمام جوانب فنی است. ما کاملا به این مربی اعتماد داریم. بدون شک مازندرانی مربی خبره‌ای است.

او در رابطه با تمدید نشدن قرارداد سرمربی تیم ملی گفت: از آن جا که ما به این مربی اعتقاد داریم باید قرارداد این مربی را زودتر تمدید می‌کردیم. گلایه مازندرانی در خصوص تمدید نشدن قراردادش کاملا به جا است. مشکلات مالی فدراسیون کبدی باعث شد در این مدت نتوانیم قرارداد او را تمدید کنیم.

خواجه اورسجی ادامه داد: البته مازندرانی رقم قرارداد بالایی را از ما نمی‌ خواست و بیشتر به دنبال این بود که تکلیفش مشخص شود. به شما قول می‌دهم تا آخر مرداد ماه قرارداد جدیدی با مازندرانی امضا کنیم.

بیشتر بخوانید

رئیس فدراسیون کبدی در رابطه با اقدامات فدراسیون در زمینه استعدادیابی بیان کرد: ما ۸۰ استعداد جوان را شناسایی کرده ایم. قرار است برای این جوانان اردو‌هایی برگزار شود. آن‌ها آینده ورزش کبدی هستند. شیوع ویروس کرونا برنامه‌های آموزشی ما را دراین زمینه بر هم زد.

خواجه اورسجی در خصوص لژیونر‌های کبدی کشورمان در لیگ حرفه ای‌های کشور هند اظهار کرد: در حال حاضر ما ۱۵ لژیونر در ورزش کبدی داریم. ما در داشتن لژیونر‌ها رکورد شکنی کرده ایم. این افتخار به سادگی بدست نیامده است. حضور بازیکنان ملی پوش ما در کشور هند باعث ارتقاء فنی بازیکنان ما شده است. ما با برقراری ارتباط درست با هندی‌ها به نتایج خوبی رسیده ایم.

او ادامه داد: فاضل اتراچالی (کاپیتان تیم ملی کبدی) گران قیمت‌ترین بازیکن لیگ حرفه‌ای کبدی هند شد. او ارتباط خوبی با هندی‌ها بر قرار کرده و به دلیل منش پهلوانی اش در کشور هند بسیار محبوب شده است.

او افزود: ما لژیونر‌ها را موظف کرده ایم تا همگی در لیگ داخلی کشورمان شرکت کنند. سطح فنی لیگ گذشته، چیزی از لیگ هند کم نداشت. تنها اختلاف لیگ ما با لیگ این کشور اختلاف مبلغ قرارداد‌ها است.

رئیس فدراسیون کبدی در مورد درصدی از مبلغ قرارداد بازیکنان که به عنوان حق انتقال به لیگ حرفه‌ای کبدی باید به فدراسیون پرداخت می‌شد گفت: از ابتدا ما درصدی از رقم قرارداد ملی پوشان را مشخص کردیم تا به فدراسیون پرداخت شود و در زمینه تجهیز استان‌های مختلف به لوازم ورزشی کبدی و کمک مالی به مربیان تیم‌های پایه استفاده شود. دریافتی‌ های فدراسیون کاملا مشخص است و یک ریال از این مبلغ در جای دیگری هزینه نخواهد شد.

او ادامه داد: پس از کسر مالیات هندی‌ها از قراداد بازیکنان، ۸ درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان به حساب فدراسیون کبدی واریز می‌شود. در مجموع از ۱۵ لژیونر مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به حساب فدراسیون واریز شد.

خواجه اورسجی افزود: اگر قصد فدراسیون کبدی دلالی بود ما می‌توانستیم با آوردن یک واسطه ناشناس از بازیکنان مبلغ خوبی از قرارداد هایشان را می‌گرفتیم و به حساب‌های شخصی منتقل می‌کردیم. هدف ما دلالی نیست. تا زمانی که من در این فدراسیون هستم اجازه ورود دلالان به این ورزش را نخواهم داد.

خواجه اورسجی: قرارداد مربی تیم ملی را تمدید می‌کنیم/ از ورود دلالان به کبدی جلو گیری خواهیم کرد

رئیس فدراسیون کبدی در رابطه با میزان بودجه این فدراسیون اظهار کرد: بودجه فدراسیون کبدی حدود ۳ میلیارد تومان است و یکی از مشکلاتی که ما در این فدراسیون داریم کمبود بودجه است. اگر ابه این ورزش توجه شود ما می توانیم افتخارات زیادی کسب کنیم و استعداد‌های خوبی را کشف خواهیم کرد که پشتوانه‌های ورزش کبدی باشند.

او در مورد خداحافظی کاپیتان تیم ملی بانوان کشورمان بیان کرد: من از غزال خلج (کاپیتان تیم ملی بانوان کشورمان) در خواست کردم که از تیم ملی خداحافظی نکند. خود او به این نتیجه رسیده بود که نمی‌خواهد تیم ملی را همراهی کند. وقتی کسی دلش با تیم ملی نباشد قطعا نمی‌تواند با تمام وجود در این تیم بازی کند.

بیشتر بخوانید

خواجه اورسجی افزود: من از خلج خواستم که در زمینه مربیگری در ورزش کبدی خدمت کند. او از پیشنهاد من استقبال کرد. البته او نسبت به خداحافظی اش کمی مردد است.

آماده حضور در بازی های ساحلی آسیا هستیم

رئیس فدراسیون کبدی در خصوص مسابقات آتی تیم ملی کبدی گفت: امسال ۳ مسابقه کبدی را پیش رو داشتیم که تمامی آن‌ها لغو شدند. تنها مسابقات بازی‌های آسیایی ساحلی چین در آذر ماه است که هنوز لغو نشده، اگر این مسابقات لغو نشود باید شاهد افتخار آفرینی ملی پوشانمان باشیم. این مسابقات اولین مسابقاتی است که تیم ملی بانوان کشورمان با حجاب اسلامی در مسابقات آسیایی ساحلی شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

خواجه اورسجی در مورد سکه‌های وعده داده شده به ملی پوشان که قرار بود پس از قهرمانی به آن‌ها داده شود گفت: این دِینی است که بر گردن من است. نمی‌خواهم زیر دین ملی پوشان باشم. اگر وضعیت مالی فدراسیون بهتر شود قطعا پاداش تمامی بازیکنان پرداخت خواهد شد.

ورود باشگاه سپاهان به لیگ کبدی

او در رابطه با انتخابات هیئت‌های استان کبدی اظهار کرد: انتخابات هیئت‌های استان بسیار مهم است. اگر افراد شایسته در هیئت‌های استان منصوب شوند باعث ارتقا ورزش کبدی در آن استان می‌شود.

خواجه اورسجی ادامه داد: اخیرا برای انتخابات رئیس هیئت کبدی استان اصفهان به این شهر سفر کرده بودم. با مذاکراتی که در آن جا انجام دادیم قرار بر این شد که باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در لیگ کبدی کشورمان سرمایه گذاری کند. بدون شک حضور باشگاه‌های قدرتمند و با سابقه باعث ارتقا ورزش کبدی خواهد شد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما