شناسهٔ خبر: 41366193 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازداشت حداقل ۵۰ نفر در جریان حمله پلیس به معترضان ضد نتانیاهو

حداقل ۵۰ نفر از معترضانی که با تجمع مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار استعفای او شده بودند، توسط پلیس بازداشت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس رژیم صهیونیستی که برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان مقابل اقامتگاه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در قدس اشغالی، با آنها درگیر شد، از بازداشت حداقل ۵۰ معترض خبر داد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، پلیس مدعی است تظاهرات‌کنندگان نه تنها آرامش عمومی را برهم زده بوده و اعمال خرابکارانه انجام می‌دادند، بلکه قصد داشتند با درگیری راه خود را به داخل اقامتگاه نتانیاهو باز کنند.

این در حالی است که سازمان‌دهندگان اعتراضات مقابل اقامتگاه نتانیاهو تاکید می‌کنند این تظاهرات مسالمت‌آمیز بوده و این پلیس است که با حمله به معترضان، فضا را متشنج کرده و کار را به خشونت کشانده است.

به نوشته هاآرتص، ۵۰ معترض بازداشتی امروز (چهارشنبه) به دادگاه قدس اشغالی برده شده و برای حداقل ۸ نفر از آنها پرونده کیفری تشکیل شد.

 

 

این در حالی است که تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از حمله پلیس صهیونیستی به معترضان، رفتار خشن آنها و استفاده از ابزارهایی مانند پمپ‌های آب‌پاش و باتون را نشان می‌دهد.

این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که ساکنان شهرهای مختلف فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو و قدس اشغالی با برگزاری تظاهرات، اعتراضات خود را به سیاست‌های مختلف نتانیاهو از جمله طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، افزایش اختیارات نیروهای امنیتی به بهانه مقابله با ویروس کرونا و تقابل وی با دستگاه قضایی در پرونده‌های فساد نشان می‌دهند.

روز دوشنبه نیز پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به معترضانی که مقابل اقامتگاه نتانیاهو تجمع و تحصن کرده بودند، سعی کرد آنها را متفرق و محل را پاکسازی کند. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/م

نظر شما