شناسهٔ خبر: 41365717 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ارائه خدمات اسکان اضطراری به ۱۳۸ حادثه دیده با ۴۰ چادر امدادی

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تلاش بی وقفه ۸۴ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به یکهزار و ۳۵۷ نفر در ۱۲ استان اعلام کرد: با برپایی ۴۰ دستگاه چادر به ۱۳۸ نفر خدمات اسکان اضطراری داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، محمد باقر محمدی با اشاره به گزارش عملیات امداد و نجات حوادث جوی از روز ۲۰ تیرماه تا ساعت ۶ صبح امروز چهارشنبه ۲۵ تیر ماه گفت: هموطنان در ۱۲ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران متأثر از حوادث جوی بوده‌اند.

وی درباره امدادرسانی به ساکنان ۴۱ شهر و روستا، ادامه داد: ۸۴ تیم عملیاتی شامل ۲۹۶ امدادگر و نجاتگر به یک هزار و ۳۵۷ تن از هموطنان در مناطق متأثر از حوادث جوی امدادرسانی کردند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه یک نفر در شهرستان آمل استان مازندران بر اثر رعدوبرق و یک نفر بر اثر وقوع سیل در شهرستان تالش استان گیلان جان باخته‌اند، تصریح کرد: دو نفر هم در سیل استان اردبیل مفقود شده‌اند.

وی درباره اسکان اضطراری مصدومان و انتقال آنها به مناطق امن، ادامه داد: ۱۳۸ نفر به صورت اضطراری اسکان و ۳۵ نفر هم ضمن نجات، به مناطق امن منتقل شدند.

بنا به گزارش سازمان جمعیت هلال احمر، محمدی درباره توزیع اقلام امدادی میان افراد متأثر از حوادث جوی و تخلیه آب از واحدهای مسکونی، خاطرنشان کرد: ۱۱۸ واحد مسکونی از آب تخلیه شد و ۴۰ دستگاه چادر، ۲۳۷ تخته پتو، ۱۶۱ بسته غذایی، ۶۴ قوطی انواع کنسرو، ۸۰ کیلوگرم برنج و ۸۲ کیلوگرم حبوبات میان متاثران توزیع شد و امدادرسانی در آذربایجان شرقی و غربی، گیلان و اردبیل همچنان ادامه دارد.

نظر شما