شناسهٔ خبر: 41365594 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

عزم جدی مسئولین ارشد استان در توسعه خدمات دولت الکترونیک و هوشمند سازی دولت

سومین جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی استان با نتایج پربارتشکیل شد.

صاحب‌خبر -

 در این جلسه که به ریاست معاون توسعه و مدیریت منابع استاندارو با حضورسرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل پست استان،  شهردار زنجان و برخی معاونین و مسئولین دیگر استانی تشکیل شد، در خصوص پروژه های بسیار مهم توسعه دولت الکترونیک استان از جمله هوشمند سازی خدمات شهری و پنجره واحد خدمات شهری شهرداری، توسعه خدمات مرکز سرمایه گذاری استان و پروژه جمع آوری و تلفیق داده های مکان محور و بکارگیری آن در بسیاری از خدمات الکترونیکی دسنگاه های استان و پروژه بسیار مهم GNAF (نظام ملی آدرس گذاری مکان محور) تصمیمات مهمی اخذ و طرح این پروژه ها در جلسه آینده شورای توسعه مدیریت استان جهت تخصیص بودجه و ادامه اجرای طرح ها به تصویب رسید.

 در این جلسه چند موضوع مهم مطرح شد. پیاده سازی بخش مجوزهای آپارتمانی از پروژه بزرگ پنجره واحد خدمات شهری شهرداری یکی از طرحهای مصوب در این جلسه بود. پیشبرد نقشه راه سرمایه گذاری استان نیز یکی دیگر از پروژه های مصوب این جلسه بود.

 در این طرح، کلیه استعلامات بین دستگاهی در فرآیند سرمایه گذاری بصورت خودکار انجام و سرعت پاسخگویی به استعلامات بسیار بالا خواهد رفت.

 در این جلسه درخصوص پروژه داده های مکان محور به نقل از امینی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان مطرح شد که 16 دستگاه اجرایی برای پیاده سازی و احصاء داده های مکان محور در نظر گرفته شده اند که تخصیص منابع به 12 دستگاه انجام شده و با پیاده سازی کامل این پروژه، تحول بزرگی در استان و کشور در خصوص پاسخگویی به استعلامات، برخی خدمات الکترونیکی و ثبت و بروز رسانی وقایع شهری ایجاد می شود.

 وی در ادامه افزود با تلفیق اطلاعات بدست آمده از این پروژه، و خروجی های مورد انتظار از پروژه GNAF خدمت رسانی الکترونیکی به شهروندان در عالی ترین شکل خود قرار میگیرد.

در ادامه حمیدی پورمدیرکل پست استان درباره طرح GNAF و اهمیت آن توضیحاتی را ارائه دادند و فرمودند از این پس با تکمیل اطلاعات این پروژه، پلاکهای منصوبه در سردر املاک با نشانه استاندارد مکان محور شماره گذاری می شوند و پس از تکمیل این پروژه، کلیه خدمات الکترونیکی و حضوری با احراز هویت مکان متقاضی همراه خواهد بود.

در ادامه سرائی با اشاره به اهمیت پروژه های زیرساختی مطرح شده در این جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی عنوان نمود با ایجاد این زیرساخت ها، بسیاری از خدمات الکترونیکی دستگاه های دولتی تسریع و کیفیت ارائه خدمت الکترونیکی به مردم بالا خواهد رفت. نتایج پربار این جلسه مهمترین اتفاق توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی خدمات دولت از ابتدای سال تا کنون بوده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی ضمن ابراز خشنودی از نتایج و خروجی های این کمیته تاکنون، ابراز امیدواری کرد با گامهای عملی این کمیته، سال 1399 سال شکوفایی بیش از پیش  خدمات الکترونیک دولت در سایه فرصت بوجود آمده از شرایط کرونایی جامعه باشد.

نظر شما