شناسهٔ خبر: 41365404 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در مراسم تقدیر از دست اندرکاران نهمین آیین تندیس فداکاری تأکید شد

ضرورت تولید محتوا با موضوع "فداکاری"

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به مسأله محور بودن اغلب برنامه های فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: هم اکنون باید ضمن شناسایی ظرفیت‌ها در جهت تولید محتوا با موضوع فداکاری حرکت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عیسی علیزاده در مراسم تقدیر از دست اندر کاران نهمین آیین اعطای تندیس فداکاری در محل کافه کتاب دارالقرار با تأکید مجدد بر اینکه همه برنامه های فرهنگی جهاد اعم از جشنواره ها و مسابقات مسأله محور هستند، اظهار کرد: شرایط امروز و کرونا نشان داد که فداکاری موضوع مهمی در زندگی افراد است که بر زندگی یکدیگر تأثیرگذار است.

وی با اعتقاد به اینکه هنوز از همه ظرفیت‌های تندیس فداکاری استفاده نشده، افزود: باید در طول سال از تولید محتوا، اطلاع سازی و تولید محتوا با هدف فرهنگسازی در دانشگاه استفاده شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هم اکنون و با شیوع ویروس کرونا ظرفیت جدیدی برای پذیرش موضوع فداکاری در جامعه ایجاد شده است، افزود: در گذشته با مباحثی چون نقش خانواده در دفاع مقدس، نقش جامعه در دفاع مقدس و ... روبرو بودیم اما امروز باید نقش دفاع مقدس در خانواده را بررسی کرد.

علیزاده تندیس فداکاری را از برنامه های فاخر معاونت فرهنگی دانست و گفت: با شیوع و عالم گیر شدن کرونا چه بسا موجرانی که از حقوق مادی خود برای مراعات مستأجران گذشتند و یا کارفرمایانی که با وجود خسارت کارگری را اخراج نکردند که اینها همگی از زوایای پنهان کروناست.

وی با بیان اینکه این فضا ترویج فرهنگ نوع دوستی و کمک به همنوع را می طلبد، افزود: باید در شورای سیاستگذاری مشخصاً کرونا و زیر شاخه های آن با موضوع فداکاری در ایام کرونا بررسی شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه انجام فداکاری در چه زمانی به معنای رسیدن به نوعی بلوغ محسوب می شود، خاطرنشان کرد: باید از آمادگی جامعه برای پذیرش موضوعات فداکارانه هم  استفاده بهینه کرد.

توجه ویژه به کادر درمانی در دوره دهم آیین

جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران نیز با بیان اینکه امسال تندیس فداکاری به دهمین سال برگزاری خود رسیده است، گفت: تندیس فداکاری احیاگر ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی در وانفسای دنیا و فرهنگ مدرن است و بازخوردهایی که از دانشجویان و دست اندرکاران تاکنون داشته ایم حاکی از آن است که در این برنامه تقدس و احیاگری به خوبی دیده شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونا و فداکاری مثال زدنی کادر درمان اعم از پزشکان و دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی سعی مان بر این است در دوره دهم آیین این موضوع به طور ویژه در شورای سیاستگذاری مورد بحث قرار بگیرد که البته در این باره همکاری وزارت بهداشت و درمان حایز اهمیت است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران با بیان اینکه تاکنون همه مسئولان از جمله روسای جهاد و معاونین به این موضوع توجه ویژه ای داشته اند، ادامه داد: نهمین آئین اعطای تندیس فداکاری در آذرماه 98 برگزار شد و به اذعان دست اندرکاران فرهنگی از برنامه های موفق فرهنگی جهاد است.

رحیمیان با بیان اینکه مخاطبان نسبت به برگزاری این برنامه ابراز رضایت کرده اند، افزود: برگزاری تئاتر با موضوع فداکاری، نشست های تخصصی درباره حوادث طبیعی و فداکاری برپایی کمپین و پویش اهدای خون و فضاسازی در محیط دانشگاه تهران از ویژگی های نهمین دوره برگزاری آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران بود.

وی افزود: در این دوره از 32 برگزیده تقدیر شد که پس از دوره اول بیشترین تعداد را شامل می شد در نهمین آیین از 20 شخصیت حقیقی، 12 گروه جهادی و 3 خانواده شهید تجلیل شد.

فداکاری کارگشای بسیاری از مشکلات است

دکتر سید علی طباطبایی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران نیز فداکاری را نقطه مقابل خودپسندی و کارگشای بسیاری از مشکلات دانست و گفت: این موضوع می تواند در همه اماکن و محیط‌ها اعم از اداری، سازمانی و ... نمود داشته باشد.

وی با تأکید مجدد بر اینکه فداکاری بسیاری از مسایل و مشکلات را برطرف می کند، خاطرنشان کرد: تندیس فداکاری سبب شد که نگاه مقدسی نسبت به افراد فداکار ایجاد شودکه این موضوع ثواب عظیمی را در پی دارد.

 رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان اینکه بسیاری از مسایل زندگی متأثر از بحران کروناست که تندیس هم از آن مستثنی نیست، افزود: این تأثیر هم از منظر انتخاب افراد و هم از منظر برگزاری است.

صبح امروز طی مراسمی و با حضور عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، سید علی طباطبایی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جمال رحیمیان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران از دست اندر کاران نهمین آیین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان ایران تقدیر شد.

انتهای پیام

نظر شما