شناسهٔ خبر: 41365289 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردوغان: کودتاگران شرمی از قتل رئیس جمهور و منتخبان مردم ترکیه نداشتند

رئیس جمهور ترکیه گفت: اگر کودتاگران زورشان می‌رسید اجازه نمی‌دادند ساختمان مجلس سالم بماند و مطمئن باشید که شرمی از تخریب آن و قتل رئیس جمهور، نخست وزیر و مدیران منتخب کشور نداشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی مراسمی به مناسبت چهارمین سالگرد کودتای نافرجام در این کشور که در محل پارلمان ترکیه برگزار شد، اظهار داشت: حمله خائنانه جریان فتو به ساختمان مجلس ملت کبیر ترکیه در شب 15 جولای یک ترجیح تصادفی نبود. 15 جولای آخرین حلقه‌‌ از زنجیره مبارزه برای حفظ موجودیت‌مان در این مرز و بوم طی قرن‌ها است.

وی افزود: اگر زورشان می‌رسید اجازه نمی‌دادند ساختمان مجلس سالم بماند و مطمئن باشید که شرمی از تخریب آن و قتل رئیس جمهور، نخست وزیر و مدیران منتخب کشور نداشتند.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه هر که در صدد دست کم گرفتن، بی اهمیت جلوه دادن و یا بی اعتبار کردن 15 جولای برآید، خوب بدانید که هدف او سایه انداختن بر مفهوم این تاریخ عمیق است، اظهار داشت:  تا زمانیکه همه با هم بگوییم ترکیه، همه اختلاف نظرها، بحث‌ها و مذاکرات زیر سقف این مجلس همه قابل قبول است حتی مایه غنای ماست.

اردوغان ادامه داد: گاه یک قهرمان، سرنوشت یک ملت بزرگ را تغییر می‌دهد. در 15 جولای میلیون‌ها قهرمان از سراسر کشورمان در میادین و خیابان‌ها حضور یافته و بر آینده تمامی ملت مهر زدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما