شناسهٔ خبر: 41365196 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد:

نقش اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی در کاهش قیمت مسکن

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: پیش بینی می شود با اجرای طرح مالیات بر خانه‌‎های خالی قیمت مسکن بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

مسلم صالحی  در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به تصویب کلیات طرح دو فوریتی اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم در ارتباط با اخذ مالیات از خانه های خالی در نشست علنی امروز مجلس، اظهار کرد: حداقل کاری که این طرح در کوتاه مدت صورت می‌دهد، افزایش عرضه مسکن به بازار خواهد بود که این عرضه می‌تواند، رهن، اجاره یا فروش باشد.

نماینده مردم اقلید در مجلس افزود: قطعا در بررسی جزئیات طرح مذکور نظرات کارشناسی اعضای کمیسیون‌های دیگر نیز لحاظ خواهد شد تا یک طرح پخته و همه جانبه برای اجرا آماده شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح وقتی مالک خانه متوجه شود در صوت خالی بودن خانه باید میزان قابل توجهی مالیات پرداخت کند   انگیزه‌ای برای احتکار وجود نخواهد داشت.

صالحی تصریح کرد: پیش بینی می شود این طرح در بدبینانه ترین حالت بین 15 تا 20 درصد در کاهش نرخ مسکن تأثیرگذار خواهد بود و علاوه بر افزایش میزان عرضه و کاهش سوداگری، اثر روانی مثبتی نیز در بازار مسکن از خود به جای خواهد گذاشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: قانون صراحت دارد که این مصوبه حداقل دو ماه پس از تصویب باید به اجرا برسد و امیدواریم بلافاصله پس از اجرا، اثر این قانون در بازار دیده شود./

پایان پیام

پایان پیام

نظر شما