شناسهٔ خبر: 41363830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیلاب بیش از سه میلیارد ریال به مزارع میامی خسارت زد

شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: سیلاب سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بخش کشاورزی این شهرستان در بخش مرکزی و کالپوش خسارت زد.

صاحب‌خبر -

علی اصغرمحمدی روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : مزارع شهرمیامی در قسمت شمال غربی و قنات های دامنه کوه میامی خسارت دید.

وی به لزوم بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزان نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند تا در چنین مواقعی بخشی از خسارت هایشان جبران گردد .

رگبار باران روز گذشته در میامی موجب جاری شدن سیلاب و نیز بسته شدن  مسیر تهران – مشهد در محدوده پارک آب مرجان به مدت نیم ساعت شد.

هواشناسی استان سمنان ، با تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط و با شدت بیشتر برای نواحی شمالی بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی کرده است.

شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم وآبی می‌رود.

سطح باغ‌های این شهرستان سه هزار و ۵۸۲ هکتار بوده و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگرمحصولات تولید می‌شود.

میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش و ۴۰ روستا بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۸ درصد آن ها در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

نظر شما