شناسهٔ خبر: 41360195 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تحولات آمریکا؛ شعله‎های آتش در ناو «یو اس اس بونهام»، کشته شدن یک پلیس نزدیک سیاتل

خبرگزاری میزان- ادامه عملیات خاموش کردن شعله های آتش در ناوهواپیمابر آمریکایی و کشته شدن یک مامور پلیس نزدیک سیاتل را می‎توان از مهم ترین تحولات این کشور طی ساعات اخیر نام برد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – طی ماه‌های اخیر حوادث و رویداد‌هایی در آمریکا روی داده که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ماه نوامبر می‌توانند تاثیر بسزایی در روند انتخابات داشته باشند.

شیوع ویروس کرونا، بحران اقتصادی، تظاهرات گسترده علیه نژادپرستی و انفجار در ناو «یو اس اس بونهام ریچارد» از جمله این رویدادها هستند.

روند جهشی کرونا در آمریکا

روند جهشی ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که در حال حاضر ۳ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۲۵۴ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۱۳۹ هزار و ۱۴۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

روز سه شنبه ۹۰۰ نفر بر اثر ابتلا به ویرس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده اند و آمار روزانه ابتلا در ایالت‌های آلاباما، فلوریدا و یوتا رکورد زده است.

علاوه بر این شمار قربانیان روزانه در فلوریدا نیز رکورد زده و در روز سه‌ شنبه، ۱۳۲ نفر در این ایالت بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

تشدید تنش‌ها میان چین و آمریکا

در ادامه تشدید تنش‌ها میان پکن و واشنگتن، «دونالد ترامپ»، رییس جمهور این کشور، دستور اجرایی تعلیق توافق وضعیت ویژه با هنگ کنگ را امضا کرد.

این اقدام واکنش گسترده چین را به همراه داشته و مقامات پکن درباره اقدامات تلافی جویانه به واشنگتن هشدار دادند.

ناتوانی در مهار آتش سوزی ناو بونهام ریچارد

حدود سه روز از وقوع انفجار و آتش سوزی در ناو «یو اس اس بونهام ریچارد» می‌گذرد و جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که ۶۱ نفر در جریان این حادثه مجروح شده اند.

 

تحولات آمریکا؛ رویارویی با چین بر سر هنگ کنگ و آخرین اخبار ناو بونهام ریچارد

 

پایگاه «دیلی هانت» در گزارشی می‎گوید «تلاش نیرو‌های آتش نشانی برای خاموش کردن آتش ادامه دارد و اگرچه پیشرفت زیادی در مهار آتش وجود داشته، اما آتش هنوز به طور کامل خاموش نشده است.»

 

تحولات آمریکا؛ رویارویی با چین بر سر هنگ کنگ و آخرین اخبار ناو بونهام ریچارد

 

«دیلی هانت» می‎افزاید «۳۸ ملوان و ۲۳ غیرنظامی در جریان این حادثه مجروح شده اند.»

 

نخستین تصاویر هوایی پس از اطفای حریق در ناو «بونهام ریچارد»، حاکی از تخریب کامل بخش‌هایی از این ناو است.

مقام‎های نیروی دریایی آمریکا ابراز نگرانی کردند که احتمالا به دلیل شدت آتش سوزی و خسارات وارد شده، تعمیر این ناو غیر ممکن خواهد بود.

ادعاهای ترامپ درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در آمریکا

در حالی که ویروس کرونا با روندی جهشی در آمریکا شیوع پیدا می‌کند، دونالد ترامپ همچنان اصرار دارد که افزایش شمار بتلایان در این کشور ناشی از تعداد زیاد آزمایش‌های تشخیص کروناست.

این ادعای ترامپ انتقادات بسیاری را در پی داشته و شبکه خبری «سی ان ان«، آنها را «عجیب» توصیف کرده است.

درخواست فائوچی برای برقراری مجدد ارتباط با سازمان جهانی بهداشت

«آنتونی فائوچی»، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیاری‌های عفونی آمریکا، خواستار برقراری مجدد روابط این کشور با سازمان جهانی بهداشت شد.

کشته شدن افسر پلیس در سیاتل

پلیس آمریکا می‎گوید «یکی از افسران پلیس شهر بوتهیل، هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است.»

هویت این افسر پلیس، «جاناتان شوپ» اعلام شده است؛ وی حدود یک سال پیش به خدمت نیروی پلیس آمریکا درآمده بود و پیش از آن نیز در گارد مرزی مشغول به فعالیت بوده است.

«جاناتان شوپ»، روز دوشنبه در پی تیراندازی یک فرد مسلح کشته شده و یک نفر نیز در این رابطه بازداشت شده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما