شناسهٔ خبر: 41355136 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در کشمیر

نگرانی مردم کشمیر که این روزها با موج تازه سرکوبگری نظامیان هندی مواجه هستند از شیوع کرونا افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از کشمیر مدیا سرویس، افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشمیر و بی توجهی مسئولین هندی به منطقه تحت اشغال کشمیر باعث بیشتر شدن تعداد قربانیان شده است.

طبق اعلام های رسمی شمار مبتلایان به کرونا در کشمیر به 12 هزار و 301 نفر رسیده است و تاکنون بیش از 200 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در بین مناطق مختلف کشمیر بیشترین تعداد بیماران در دره کشمیر ثبت شده‌اند و تاکنون 8785 نفر در این منطقه به کرونا مبتلا شده‌اند.

این در حالی است که بسیاری از مردم کشمیر معقتدند آمار واقعی مبتلایان به کرونا بیشتر از تعدادی است که رسانه های هندی آن را به صورت رسمی نقل می کنند.

گفته می شود برخی بیماستان های کشمیری حاضر به پذیرش بیمار و انجام تست کرونا نیستند به این دلیل شمار واقعی مبتلایان به کرونا بیش از تعدادی است که ثبت رسمی شده‌اند.

هند از 340 روز پیش خودمختاری کشمیر را لغو کرده و پس از آن نیز تمام مسیرهای مواصلاتی به این منطقه را مسدود کرده است.

مسدود شدن مسیرهای مواصلاتی منتهی به کشمیر باعث محدودیت ورود دارو و غذا به این منطقه شده و اوضاع را برای مردم و به خصوص بیماران مبتلا به بیماری های خاص سخت تر کرده است.

از سوی دیگر طی روزهای اخیر سرکوب و کشتار مردم مسلمان کشمیر به شدت افزایش یافته است، با این حال نهادهای بین المللی مسئول نسبت به این مساله سکوت کرده‌اند.

هندطی 3 دهه اخیر بیش از 100 هزار نفر از مردم کشمیر را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

انتهای پیام/.

نظر شما