شناسهٔ خبر: 41355043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ضرورت ساخت جاده سلامت در مهریز

یزد- ایرنا- جمعی از شهروندان مهریز با اشاره به اهمیت و ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای گسترش ورزش ، تامین نشاط و سلامتی اقشار مختلف ، پیگیری ساخت جاده سلامت برای توسعه ورزش‌های همگانی را خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

طرح ایجاد جاده سلامت در شهر مهریز از جمله موضوع‌های مهمی است که از سال‌های قبل از سوی مردم منطقه مطرح شد و مسوولان آمادگی خود را برای پیگیری و اجرای آن بارها اعلام کرده اند.  

با وجود اهمیت این موضوع اجتماعی و ورزشی که سال‌های متمادی از طرح، جانمایی و قول مساعد مسوولان برای احداث آن می گذرد، هنوز اقدام مناسبی در این مورد انجام نشده است .

تعدادی از شهروندان مهریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا ) با اشاره به اهمیت فعالیت‌های ورزشی به خصوص پیاده‌روی در تامین نشاط و سلامت مردم بر پیگیری و اجرای طرح یادشده تاکید کردند.

مسوولان پیگیر ساخت جاده سلامت باشند

یکی از جوانان منطقه با گلایه از طولانی‌شدن شروع ساخت جاده سلامت گفت: برای ایجاد جاده سلامت، طرحی از تفرجگاه طبیعی کوه‌ریگ تا چشمه غربال‌بیز و سپس تا روستای خورمیزات مهریز پیش‌بینی شده است .

حسین زارعیان افزود: هم‌اکنون در این مسیر که خاکی است، هر روز گروه هایی از مردم و جوانان و حتی به صورت خانوادگی برای پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی استفاده می‌کنند که به هیچ وجه مناسب نیست.

وی خاطرنشان کرد: توجه به ورزش و ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب خانواده‌ها به فعالیت‌های بدنی امری مهم است،مسوولان در کنار سایر طرح‌های عمرانی که پیگیری می‌کنند باید برای ساخت جاده سلامت  کار اساسی انجام دهند.

همچنین دیگر شهروند مهریزی که علاقه زیادی به ورزش خصوصا پیاده روی دارد و تامین نشاط را در گرو روزانه آن می‌داند، گفت: ظرفیت های خوبی برای ایجاد جاده سلامت در این شهر وجود دارد که باید مسوولان تحقق آن را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند.

رضا کمالیان با بیان اینکه هم‌اکنون یک مسیر خاکی از کوه‌ریگ تا غربال بیز در مهریز وجود دارد و مردم از آن استفاده می کنند، اظهار کرد: برای ساماندهی این جاده باید بودجه مناسب اختصاص یابد و مسوولان اجرای طرح را نیز پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سال‌های زیادی از طرح موضوع از سوی مردم و قول همکاری مسوولان می‌گذرد ولی هنوز اقدامی نشده ،سخنان مسوولان محلی فقط در حد حرف بر روی کاغذ مانده  است که انتظار می رود، امسال برای ساخت جاده سلامت در مهریز اقدام شود.

برای اجرای طرح ۵۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است  

همچنین به گفته رییس شورای اسلامی شهر مهریز ،جانمایی جاده سلامت از مسیر کوه‌ریگ تا غربال بیز پیش‌بینی شده و مسوولان هم مصمم به اجرای طرح هستند ،ولی انجام آن به بودجه زیادی نیاز دارد.

علیرضا ابویی افزود: ساخت جاده یادشده به عنوان یک ضرورت اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت تامین حدود ۵۰ میلیارد ریال بودجه ، قطعا می‌توان برای اجرای طرح با همراهی مردم و خیران منطقه اقدام مناسب انجام داد.

وی اظهار کرد: وجود جاده سلامت به خاطر ظرفیت‌های منطقه علاوه بر استفاده شهروندان می‌تواند در جذب مسافران و گردشگران و توسعه صنعت گردشگری و فعالیت‌های فرهنگی در منطقه موثر باشد.

ساخت جاده سلامت مطالبه مردم است

همچنین رییس اداره ورزش و جوانان مهریز اظهار کرد: برای جلب و جذب مردم و خانواده‌ها به ورزش باید با همکاری و پیگیری مسوولان و همت خیران نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم برای ورزش به خصوص در بعد همگانی اقدام کرد.

علیرضا محمدی افزود: در این خصوص فضاهای خوبی برای ساخت جاده سلامت وجود دارد از جمله آن از کوه‌ریگ تا غربال بیز و سپس ادامه آن در بخش مرکزی است ، امیدواریم با اختصاص بودجه لازم این خواسته دیرینه مردم مهریز محقق شود.

وی اظهار کرد: برای گسترش ورزش و ایجاد فضایی شاد و با نشاط برای تامین سلامتی مردم ساخت جاده سلامت خیلی ضروری است، این موضوع پیگیری شده ، انتظار می رود، امسال نیز با همکاری و حمایت سایر دستگاه‌ها  اقدام می‌شود.

ضرورت همکاری مردم و خیران در ساخت جاده سلامت 

همچنین فرماندار مهریز به اهمیت ساخت جاده سلامت در مرکز این شهرستان اشاره کرد و  گفت: برای ساخت طرح یادشده ورزشی به بودجه نیاز داریم و تحقق و اجرای آن به همکاری و همت مسوولان استان یزد نیاز دارد.

رضا زارع زاده مهریزی افزود: این جاده به طول ۹ کیلومتر از مدتی قبل از تفرجگاه طبیعی کوه ریگ به سوی غربال بیز ، آسیاب ۲ سنگی، چشمه حسن آباد و سپس به طرف روستای خورمیز تعریف شده است .

وی ادامه داد: ساخت این جاده به خاطر وجود مناظر طبیعی و کوهستانی و قرار گرفتن در منطقه خوش آب و هوا، نقش مهمی در جذب افراد و استقبال مردم و مسافران در طول هفته به خصوص روزهای تعطیل دارد.

این مسوول سیاسی شهرستان اظهار کرد: هم اکنون برخی مردم از جاده خاکی برای پیاده‌روی و ورزش استفاده می‌کنند که باید به صورت استاندارد این منطقه ساماندهی شود تا بتوان به نحو مناسب از آن بهره‌برداری کرد.

به گفته زارع زاده مهریزی یکی از برنامه‌های مهم فرهنگی ورزشی در سال‌جاری پیگیری ساخت جاده سلامت در مرکز شهرستان است که با همت شهرداری و حمایت مسسولان استان یزد شاهد شروع ساخت آن خواهیم بود.

مهریز ۳۰ هیات ورزشی و سه هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

مهریز و تفت از جمله ۲ باغشهر استان یزد است که بسیاری از روستاهای آن در دامنه رشته کوه شیرکوه قرار دارد و مرتفع ترین نقطه شیرکوه ۴۰۷۵ متر از سطح دریای آزاد ارتفاع دارد. 

نظر شما