شناسهٔ خبر: 41354965 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان:

کشتی استان جهش ۱۴ پله ای داشته است/ وضعیت مالی خوبی نداریم

رییس هیئت کشتی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در جدول کشتی کشور جهش ۱۴ پله‌ای داشته است و در حال حاضر در میانه آن قرار دارد.

صاحب‌خبر -

مصطفی میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره‌‎ جلسه‌ای که امروز _چهارشنبه ۲۵ تیرماه _ قرار است برگزار شود، اظهار کرد: روز چهارشنبه سمینار رئیس هیئت‌ها و مجمع عمومی سالیانه فدراسیون برگزار می‌شود که در آن برای مسابقات و تمرینات ورزش کشتی تصمیماتی اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: طبق صحبت‌هایی که از قبل با رئیس فدراسیون شده بود، تصمیم گرفته شد تا در تیرماه سالن‌های کشتی مجدد راه اندازی شود و کشتی فعالیت خود را ادامه دهد که با شروع موج دوم ویروس کرونا و افزایش بیماران مبتلا به این ویروس فکر راه اندازی مجدد این ورزش را نمی‌توان در سر پروراند.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان با بیان اینکه شیوع بیماری کووید -۱۹ در برنامه‌ریزی تمام رشته‌های ورزشی اختلالاتی به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: بیشتر هیئت‌ها برنامه‌ریزی سالیانه و ماهیانه خود را برای سال جدید کرده بودند که شیوع این بیماری برنامه‌های آنها را از بین برد؛ هیئت کشتی نیز از این مسئله جدا نیست. مسابقات رده نونهالان در اسفند سال ۹۸ برگزار و با شیوع ویروس کرونا ناتمام ماند.

میرزایی درباره امضا کردن تفاهم نامه‌ای با سه شهر که به کشتی گیری بسیار علاقه دارند و بیشتر به این ورزش اهمیت می‌دهند، افزود: تفاهم‌نامه‌ای با مازندران، فارس و خوزستان منعقد شد که بر طبق آن کشتی‌گیران اصفهانی همراه با دیگر کشتی‌گیران این مناطق مسابقات و تمریناتی داشته باشند و بتوانند با فنون و مهارت‌های هم آشنا شوند.

وی با بیان اینکه هر سال مراسمی برای تجلیل از مسئولین، ورزشکاران و پیشکسوتان کشتی برگزار می‌شد، تصریح کرد: در سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کووید _ ۱۹ نتوانستیم از آنها تجلیل کنیم.

میرزایی شروع موج دوم کرونا را علت اعلام نکردن زمان مسابقات کشتی دانست و گفت: ابتدا باید از سوی اتحادیه جهانی کشتی برنامه‌ریزی مسابقات و زمان آن به دست فدراسیون ارسال شود و در نهایت به هیئت‌های استان‌ها اعلام شود.

وی با بیان اینکه اوضاع هیچکدام از هیئت‌ها خوب نیست و حضور خیرین باعث شده وضعیت بهتری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقتصاد ایران بیمار است، اما اضافه شدن کمک خیرین در هیئت کشتی کمی وضع بهتری پیدا کرد، از زمانی که هیئت کشتی در اصفهان شروع به فعالیت کرده است بیشترین ساخت و ساز و تجهیز اماکن انجام شده است به عنوان مثال خانه کشتی پوریای ولی که بعد از گذشت ۶۰ سال بیش از نیم قرن بازسازی شده است.

رئیس هیئت کشتی درباره قهرمان پروری و حضور کشتی‌گیران اصفهانی در تیم ملی، یادآور شد: از روزی که هیئت کشتی فعال شده است در اولین برنامه خود قهرمان پروری را در دستور کار قرار دادیم که تحقق این مسئله نیاز به ۸ تا ۱۰ سال برای رده بزرگسالان دارد و در رده پایه این زمان به سه تا پنج ساله می‌رسد.

میرزایی گفت: استان اصفهان در جدول کشتی کشور جهش ۱۴ پله‌ای داشته است و در حال حاضر در میانه آن قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان کشتی را با دیگر ورزش‌ها مقایسه کرد و کشتی‌گیران ایرانی در دنیا مدعی هستند، خاطرنشان کرد: وقتی بیان می‌کنیم که در سال جاری به رنکینگ میان جدول رسیدیم، یعنی کشتی‌گیران اصفهانی که روزی در کشور حرفی برای گفتن داشتند، حالا در دنیا مدعی خواهند بود.

رئیس هیئت کشتی درباره جایگاه کشتی‌گیران قدیمی اصفهان، ادامه داد: رسول جزینی مربی تیم ملی دو المپیک رفته است و اولین بانوی کشتی‌گیر اصفهان ملی پوش شده و توانسته قهرمانی به دست آورد.

میرزایی با اشاره به اینکه حبیب‌الله ناظریان در شهرداری اصفهان کمک کرده است و قدردانی از ایشان کمتر کاری است که از دست ما بر می‌آید، خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و بسیاری از باشگاه‌ها به ما کمک کرده‌اند که جا دارد از آنها نیز قدردانی کنم.

نظر شما