شناسهٔ خبر: 41354792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مخالفت مجلس با طرح کاهش و افزایش ظرفیت نمایندگان در کمیسیون‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) در جلسه علنی با طرح کاهش و افزایش ظرفیت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مخالفت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) در جلسه علنی با طرح کاهش و افزایش ظرفیت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مخالفت کردند.

بر همین اساس، نمایندگان با 155 رأی موافق، 55 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع  با این طرح مخالفت کردند چرا که تصویب آن به دو سوم رأی نمایندگان نیاز داشت.

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در این راستا گفت: با توجه به اینکه برخی از کمیسیون‌ها به حد نصاب نرسیده قابلیت تشکیل ندارند. در حال حاضر کمیسیون حقوقی و قضایی به تعداد کافی نماینده نداشته و کمیسیون فرهنگی هم 19 نفر نماینده حاضر دارد، از این رو برای جلوگیری از وقوع مشکلات گذشته این ماده نیاز به اصلاح دارد.

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه حکم اصلاح ماده 38 آیین‌نامه مربوط به دوره دهم بوده و در این دوره قابل استفاده نیست، افزود: از نمایندگان درخواست می‌کنم به کلیات این طرح رأی موافق داده تا در خصوص جزئیات آن صحبت کنیم.

قرار بود تبصره (1) ماده (38) قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اصلاح شود:

تبصره 1 - در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، هر کمیسیونی که به حد نصاب مقرر در این ماده نرسیده است یا نماینده متقاضی حائز شرایط مازاد بر سقف دارد، هیأت مشترک روسای شعب و هیات رئیسه مجلس می تواند تا یک هفته پس از تصویب این قانون و پانزده روز پس از تایید نهائی انتخابات مرحله دوم، حداقل و حداکثر تعداد مقرر در این ماده را تا پنج کمیسیون و فقط برای یک بار در هر یک از مواعد مذکور تغییر دهد.

انتهای پیام/ 

نظر شما