شناسهٔ خبر: 41354265 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ میان مثلث کرونا، تظاهرات و خرابکاری

در حالی که کرونا صلاحیت اجرایی ترامپ را شدیدا با سوالاتی جدی مواجه کرد، برخورد‌های خشن با معترضین به سیاست‌های نژاد پرستانه ترامپ، عمق اندیشه قرون وسطایی او را نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که ترامپ شدیدا درگیر پیامد‌های ناشی از کرونا، تظاهرات ضد نژادپرستی، وخامت اوضاع اقتصادی و ... است، آتش سوزی یا انفجار در ناو "یونهام ریچارد" پروژه درگیری‌های او را تکمیل و آینده سیاسی اش را پر سوال‌تر کرد.

تحلیل:

- اگر چه دولت آمریکا و شخص ترامپ همچنان درخصوص حادثه ناو یونهام ریچارد ترجیح داده اند سکوت اختیار کنند، اما آنچه مسلم است اینکه این حادثه در واقع گونه‌ای هشدار به ترامپ است مبنی بر اینکه کسی که در خانه‌ای شیشه‌ای زندگی می‌کند نباید به طرف دیگران سنگ اندازی کند.

- اگر چه در ادبیات رفتاری ترامپ همواره حمله به دیگران و محکوم کردن آن‌ها بهترین شیوه دفاع تلقی می‌شد، اما انفجار یا آتش سوزی در ناو یونهام در حقیقت ترامپ را با استیصالی جدی مواجه کرده است. در شرایط کنونی اگر ترامپ عامل آتش سوزی و انفجار در ناو مذکور را به خارج از کشورش نسبت دهد عملا به ضعف اقتدار و آسیب پذیری امنیتی قدرتمند‌ترین کشور دنیا! اعتراف کرده است و اگر آن را به داخل مرز‌های امریکا منتسب کند بدین معنا خواهد بود که آنچه را کارنامه خدماتش به مردم آمریکا در طی ۴ سال معرفی کرده است "نتیجه‌ای جز بی نتیجه ای" نداشته است. این در حالی است که ترامپ مجبور است در میان این سرگردانی به استقبال انتخابات ریاست جمهوری در ۴ ماه آینده برود و در رقابتی نفس گیر با رقیب دموکرات خود -که اتفاقا و بر اساس نظر سنجی‌ها روز به روز بر اقبالش افزوده می‌شود- حاضر شود.

بیشتر بخوانید

-در حالی که کرونا صلاحیت اجرایی ترامپ را شدیدا با سوالاتی جدی مواجه کرد، برخورد‌های خشن با معترضین به سیاست‌های نژاد پرستانه ترامپ، عمق اندیشه قرون وسطایی او را نشان داد در همین حال انفجار و آتش سوزی در ناو یونهام محبوبیت ادعایی او را با چالشی اساسی مواجه کرد و "مثلث ترامپ ناکارآمد" را تکمیل کرد.

- ترامپ و تیم همراه او همواره اصرار داشتند که حداقل در خاورمیانه "محور مقاومت" را عامل ناامنی نشان دهند. حالا و در شرایط جدید آیا ترامپ حاضر خواهد بود رسما اعلام کند که ادعا‌های گذشته اش جز شعار و بهانه‌ای برای فرار از شعار‌های بر زمین مانده انتخاباتی اش در خصوص ترک منطقه نبوده است؟

آیا ترامپ این جسارت را خواهد داشت تا بر اعتقادش به رویکرد "تقدم اقتصاد بر امنیت" و در نتیجه فریب کشور‌های منطقه و دوشیدن رسمی آنان گردن گذارد؟ اگر در شناخت عامل حادثه ناو موفق شود با چه بیان و در قالب کدامین ادبیات مخالفان خود در ارتش آمریکا را معرفی خواهد کرد؟ چگونه خواهد توانست ارتش ایالت متحده امریکا را ارتشی مقابل خود معرفی کند؟ و یا حداقل بر نفوذ پذیر بودن ارتش آمریکا اعتراف کند؟ به نظر پاسخ گویی ترامپ به این سوالات و سوالات بی شمار دیگر نه تنها معضل این روز‌های ترامپ و کاخ سفید خواهند بود بلکه حکایت از میدان پرچالش فراروی ترامپ تا انتخابات پیش رو دارد. بر این اساس به نظر می‌رسد ترامپ در ماه‌های پیش روبایستی خود را آماده مواجهه با موارد بیشتری از این دست بکند. ترامپ شدیدا در سیبل حملات قرار گرفته است.

منبع: العالم

انتهای پیام/

نظر شما