شناسهٔ خبر: 41353120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کاهش ذخایر خونی در کردستان و نیاز مبرم به تمام گروهای خونی

مراکز درمانی استان کردستان نیاز مبرم به تمامی گروهای خونی دارند. در سه ماه نخست سال‌ ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال‌ ۹۸ اهدای خون در این استان کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مرکز انتقال خون استان از مردم استان کردستان خواسته‌است که برای اهدای خون مراجعه کنند و با این اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه در این روزهای سخت کرونایی بیماران نیازمند را کمک کنند. اکنون بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطانی، مادران باردار و مصدومان حوادث و کسانی ‌که نیاز به عمل جراحی دارند، نیازمندخون و فرآورده‌های خونی بیشتری هستند.

 مدیرکل انتقال خون استان گفت: پلاکت‌ها جزو حیات‌بخش خون بوده که برای بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان ضروری و زودتر از بقیه محصولات خونی از بین رفته و عمر کوتاهش به بیش از سه روز نمی‌رسد.

محمد سعید کریمیان  اضافه کرد: در ایام کرونایی علی‌رغم کمبود ذخایر خونی، همواره نیازمندی‌های‌ بیماران کردستانی را جبران کرده‌ و به ۱۷ مرکز درمانی استانی و شبکه خون‌رسانی کشور نیز تعهد داشته و به آنان کمک کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: ویروس کووید۱۹ یا همان کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود، متأسفانه تصوراتی در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار داشته در حالی‌که این اظهارات صحت ندارد.

وی با بیان اینکه نیاز مبرم به تمامی گروهای خونی داریم،  تاکید کرد: مردم هیچ نگرانی بابت اهدای خون در این روزهای کرونایی نداشته باشند چراکه تمام پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت می‌شود.

نظر شما