شناسهٔ خبر: 41353008 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار تهران:

ضرورت فعال سازی واحدهای راکد بخش صنعت و کشاورزی استان تهران/ تحقق۳۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده مستلزم مطالبه گری استانی است

استاندار تهران با اشاره به ضرورت : فعال سازی واحدهای راکد بخش صنعت و کشاورزی استان تهران بر مطالبه گری جهت تحقق۳۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به لزوم توجه به وضعیت شهرک های صنعتی استان اظهار داشت: مشکلات ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار از شهرک‌های صنعتی استان که فاقد امکانات اولیه همچون آب، برق و گاز هستند، مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: باید در برخی موارد تأکیدات ویژه داشته باشیم تا فعال سازی واحدهای غیرفعال و همچنین راکد در دو بخش صنعت و کشاورزی در استان پیگیری شود و جهت فعال سازی مجدد آنها اقداماتی لازم صورت گیرد.

محسنی بندپی سپس گفت: دستگاه‌های ملی، سهم استان تهران را نمی دهند که باید در این زمینه مطالبه گری صورت گیرد و در راستای احقاق ۳۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده مطالبه داشته باشیم و مکاتباتی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: استان تهران دومین استان از نظر تعداد واحدهای راکد در کشور است؛ هر چند از نظر درصد واحدهای راکد وضعیت بهتری نسبت به کشور دارد و به طور متوسط ٢١ درصد واحدهای داخل شهرک‌های صنعتی کشور راکد هستند ولی در استان تهران ١٧ درصدی واحدها در شهرک های صنعتی راکد هستند.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما