شناسهٔ خبر: 41352409 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

هفته سی‌وششم لیگ برتر انگلیس

آرسنال – لیورپول‌‌؛ فتح قلعه توپچی‌ها

لیورپول قهرمان امشب به لندن می‌رود تا در هفته سی‌وششم لیگ برتر مقابل آرسنال قرار بگیرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، منطقه هالووی، ورزشگاه امارات، آرسنال و لیورپول. در هفته سی‌وششم لیگ برتر انگلیس شاهد یک دیدار بزرگ خواهیم بود. امشب از ساعت 23:45 نبرد شاگردان آرتتا و کلوپ هم در غیاب تماشاگران برگزار خواهد شد. یکی تیم هنوز در پی ثبت رکوردهاست و تیم دیگر به لیگ اروپا می‌اندیشد.

آرسنال‌‌؛ لیگ اروپا راضی‌مان می‌کند
توپچی‌ها به تاتنهام هم باختند. تیم میکل آرتتا هواداران را تا حدودی امیدوار کرده اما به غیر از برد مقابل منچستریونایتد هیچ بازی بزرگی را نبرده‌اند. حالا هم لیورپول را پیش‌رو دارند که قهرمان لیگ برتر است و مدت‌هاست مقابلش موفق نبوده‌اند. آرتتا تلاش می‌کند آرسنال را متحول کند و در این چند ماه از ترکیب از بازیکنان جوان و باتجربه استفاده کرده. با این حال همه می‌دانند که تا وضعیت دفاع آرسنال و اشتباهات فردی بازیکنان این خط بهتر نشود، موفقیت بزرگی در کار نخواهد بود. نتیجه این می‌شود که آرتتا از حضور در لیگ اروپا ابراز رضایت کند. زمانی چهارم شدن در لیگ برتر برای آرسنال ناکامی بزرگی بود و حالا ششم شدن می‌تواند موفقیت باشد. باز هم آرسنالی‌ها باید منتظر بمانند تا ببینند این مرتبه مربی جوان و باانگیزه‌ای مثل آرتتا با تیم‌شان چه خواهد کرد. در حال حاضر هم وضعیت‌شان خیلی بد نیست. حداقل اینکه در جام‌حذفی فرصت قهرمانی دارند.

لیورپول‌‌؛ فقط صدتایی شو
شمارش معکوس برای پایان فصل و بالا بردن جام قهرمانی پس از 30 سال. لیورپول مدت‌هاست قهرمان لیگ برتر شده، فقط روی کاغذ همین چند روز پیش قهرمانی‌شان مسجل شد. با این حال هنوز کار تمام نشده و رسانه‌ها در پی نوشتن از رکوردهای لیورپول هستند، رکوردهایی که یورگن کلوپ اعتقاد دارد خیلی هم مهم نیست و نمی‌شود درباره‌شان بحث کرد. اگر به آنها رسیدند که چه بهتر، اگر هم نرسیدند هدف اصلی‌شان نبوده. در هر صورت گذر از رکورد بهترین عملکرد خانگی در یک فصل با توقف مقابل برنلی محقق نشد. حالا خارج‌ از ‌خانه به مصاف آرسنال خواهند رفت و باید این بازی را ببرند تا به رکورد 100 امتیاز نزدیک‌تر شوند. لیورپول برای این رکورد باید 3 بازی آخر را ببرد و بعد از آرسنال هم چلسی و نیوکاسل را پیش‌رو دارد. شاید خیلی از هواداران لیورپول به این رکورد فکر نکنند، چراکه برای‌شان دیدن جام قهرمانی بر فراز دستان بازیکنان‌شان در آنفیلد که هفته آینده اتفاق می‌افتد، شیرین‌تر خواهد بود.

آخرین جدال
دیدار قبلی لیورپول و آرسنال یکی از خاطره‌انگیزترین نبردهای تاریخ جام‌اتحادیه شد. تساوی 5-5 و در نهایت برتری لیورپول در ضربات‌پنالتی با نتیجه 5 بر 4. نبرد قبلی لیگ برتر را هم لیورپول در هفته سوم 3 بر یک برد.

آمار بازی
55) در 55 جدال لیگ برتری آرسنال و لیورپول، توپچی‌ها 15 برد و قرمزهای مرسی‌ساید 21 برد داشته‌اند. 19 بازی هم مساوی شده است.
8) آرسنال در 2 بازی آخرش مقابل لیورپول در خانه حریف شکست خورده و 8 گل هم دریافت کرده است.
9) شکست‌ناپذیری لیورپول مقابل آرسنال به 9 بازی رسیده. 5 برد و 4 تساوی برای قرمزهای مرسی‌ساید مقابل توپچی‌ها ثبت شده. البته لیورپول آمار 14 مرتبه متوالی نباختن به آرسنال را هم داشته که سال 2000 ثبت شد.
22) در 5 بازی آخر آرسنال و لیورپول در لیگ برتر 22 گل رد و بدل شده، یعنی به طور میانگین 4.4 گل در هر بازی. در آخرین بازی در جام‌اتحادیه هم که این نبرد 10 گل داشت.
24) رکورد برتری لیورپول در بازی‌های خانگی در عدد 24 متوقف شد و تیم کلوپ نمی‌توان این فصل به رکورد 100 درصد برد خانگی برسد.
7) توپچی‌ها سال 2020 در بازی‌های خانگی شکست نخورده‌اند. 7 بازی در ورزشگاه امارات برای تیم آرتتا بدون باخت تمام شده.
27) لیورپول تنها 27 گل در لیگ برتر دریافت کرده و می‌تواند بهترین خط دفاعی فصل جاری را از آن خود کند. آلیسون هم با 13 کلین‌شیت در رده دوم است.

مصدومان و محرومان
برند لنو، کالوم چمبرز، پابلو ماری، گابریل مارتینلی، مسعود اوزیل و متئو گندوزی مصدومان پرتعداد آرسنال هستند. ادی انکتیا هم محروم است. جردن هندرسون و جوئل ماتیپ هم مصدومان لیورپول هستند و ممکن است دیان لوورن و جیمز میلنر هم به این بازی نرسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
آرسنال: مارتینس، سوکراتیس، هولدینگ، کولاشیناتس، سوآرس، ژاکا، سبایوس، تیرنی، نلسون، ساکا و لاکازت
لیورپول: آلیسون، آرنولد، گومز، فان‌دایک، رابرتسون، واینالدوم، فابینیو، کیتا، صلاح، مانه و فیرمینو

نظر شما