شناسهٔ خبر: 41351748 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط نشر نگاه؛

«شغلم میوه بهشته» به چاپ نهم رسید

صادق وفایی

رمان «شلغم میوه بهشته» نوشته علی‌محمد افغانی توسط نشر نگاه به چاپ نهم رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «شلغم میوه بهشته» نوشته علی‌محمد افغانی به‌تازگی توسط نشر نگاه به چاپ نهم رسیده است.

این‌کتاب به‌عنوان اثری متفاوت از نویسنده رمان معروف «شوهر آهوخانم» شناخته می‌شود و داستانش درباره دو خانواده است که در خانه‌ای کوچک و قدیمی زندگی می‌کنند. این‌دوخانواده از نظر سلیقه و درک‌شان از زندگی تفاوت زیادی دارند. یکی از خانواده‌ها از براتعلی و نرگس و فرزندشان عابدین تشکیل شده که در اتاق شمالی خانه زندگی می‌کنند. اصل داستان این‌رمان درباره پسر این‌خانواده یعنی عابدین است. خانواده دوم هم خانواده مشدی محرم و همسرش گل‌عنبر است.

عابدین پسربچه‌ای ۱۲ ساله است که هر روز چاق‌تر از دیروز به چشم می‌آید و تا جایی چاق می‌شود که وزنش به ۱۰۰ کیلوگرم می‌رسد. علت چاقی عابدین، علاقه زیادش به شلغم است؛ تا حدی که اطرافیان به فکر چاره برای نجات این‌پسر از علاقه افراطی به شغلم می‌شوند.

یک کتاب متفاوت با عنوان متفاوت. داستان کتاب درباره‌ی سرنوشت دو خانواده است که در خانه‌ای قدیمی و کوچک زندگی می‌کنند و از لحاظ سلایق زندگی، وضعیت بسیار متفاوتی با هم دارند. براتعلی و نرگس و فرزندشان عابدین داخل اتاق شمالی زندگی می‌کنند و داستان در مورد عابدین پسر بچه‌ی دوازده ساله ایست که هر روز نسبت به ایام پیش چاق‌تر می‌شود. تا اندازه‌ای که وزن او به صد کیلو رسیده. برای آنکه او علاقه‌ی بسیاری به خوردن شلغم دارد و زندگی اطرافیان را تحت تاثیر بیماری خود قرار داده، به صورتی که همه به فکر چاره افتاده‌اند …

چاپ نهم این‌کتاب با ۱۷۶ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت

نظر شما