شناسهٔ خبر: 41351489 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

کنعانی: ما رعایت می‌کنیم، واکسن که نداریم

لیگ برتر باید قبول کند که پرسپولیس را به‌عنوان قهرمان نوزدهمین دوره‌اش بشناسد و درست مثل سه سال گذشته جام قهرمانی باید با روبان قرمز تزئین شود.

صاحب‌خبر -

فرهیختگان: لیگ برتر باید قبول کند که پرسپولیس را به‌عنوان قهرمان نوزدهمین دوره‌اش بشناسد و درست مثل سه سال گذشته جام قهرمانی باید با روبان قرمز تزئین شود. البته این اتفاقات زمانی باید بیفتد که پرسپولیس از 2 بازی پیش‌روی خود بیش از 4 امتیاز کسب کند که البته نتایج تیم‌های تعقیب‌کننده نیز در زمان نهایی شدن قهرمانی سرخ‌ها ‌تاثیرگذار است. قهرمانی امسال سرخ‌ها ‌بیش از هرسال دیگر به‌دلیل درخشش یاران خط دفاعی این تیم و البته حضور دروازه‌بانی آماده مثل رادوشویچ بوده که توانسته‌اند کلین‌شیت‌های فراوانی از خود برجای بگذارند تا در فصلی که پرسپولیس از نداشتن مهاجمی ششدانگ رنج می‌برد و به زحمت دروازه حریفانش را باز می‌کرد، در قامت یک قهرمان ظاهر شود.

در بین مدافعان پرسپولیس اما حضور کنعانی‌زادگان که روزهای اول هواداران سرخ امیدی به درخشش او نداشتند، رفته‌رفته به یک عادت تبدیل شد و او توانست با عملکرد کم‌نقص خود جایگاهی ثابت در این تیم برای خودش دست‌وپا کند. به‌همین بهانه با مدافع جنوبی پرسپولیس دقایقی همکلام شدیم تا درخصوص شرایط خودش و تیمش از او سوال کنیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مدافع شماره6 پرسپولیس را درادامه می‌خوانید.

از بازی با ماشین‌سازی بگو؟ به‌نظر کمی شرایط شما در این بازی گره خورد.

ماشین‌سازی واقعا امسال تیم خیلی خوبی در اختیار داشت و البته مشکل آنها در عدم‌ثبات در کادر فنی بوده که تا به اینجای کار 3 مربی عوض کرده‌اند و قطعا این موضوع در کار آنها تاثیر می‌گذارد. اما این باعث نشد آنها قدرت خود را از دست بدهند و همان‌طور که دیدیم، توانسته‌اند مقابل تیم‌های مدعی مثل استقلال و سپاهان در خانه خودشان امتیاز بگیرند و این نشان از توانایی بالای این تیم است. اما ما با آنالیز خوب کادر فنی پا به میدان گذاشتیم و درنهایت مزد زحمات خودمان را گرفتیم.

به‌نظر می‌رسید همه از پیروزی ناامید شده بودند، اما در این بین آرامش شما جالب‌توجه بود.

شما دیدید که ما از ابتدای بازی حاکمیت توپ و میدان را دراختیار داشتیم و موقعیت‌های فراوانی را هم توانستیم برای خودمان ایجاد کنیم که متاسفانه نتوانستیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. در نیمه دوم هم فشار بیشتری به حریف وارد کردیم و درنهایت در دقایق پایانی توانستیم گل برتری را بزنیم و گام بلندی به سوی هدف‌مان برداریم.

به‌نظر می‌آید پرسپولیس باید قهرمانی امسال خود را مدیون درخشش خط دفاعی و دروازه‌بانش بداند.

وقتی یک تیم گل نمی‌خورد، نمی‌توان همه‌چیز را به مدافعان و دروازه‌بان ارتباط داد و قطعا این یک ساختار دفاعی است که از خط حمله و هافبک شروع می‌شود و به مدافعان و دروازه‌بان ختم می‌شود. ما یک تیم واقعی هستیم که با یکدیگر همدلیم و یاد گرفته‌ایم در هر شرایطی پشت هم باشیم. این موضوع کمک کرده که بتوانیم کلین‌شیت‌های زیادی در کارنامه پرسپولیس ثبت کنیم.

روزی که تو به پرسپولیس آمدی خیلی موردقبول هواداران نبودی. اما عملکرد خوب تو باعث شده حالا حضورت در ترکیب برای هواداران مهم باشد.

من به پرسپولیس آمدم تا خیلی چیزها را ثابت کنم‌. می‌دانستم که کسب چهارمین قهرمانی می‌تواند تاثیر بسزایی در هدفم داشته باشد. کاری که برای کسب قهرمانی از دست من برمی‌آمد این بود که بهترین عملکرد سال‌های فوتبالی‌ام را از خودم به نمایش بگذارم و خدارا شکر این مهم با کمک کادر فنی و همبازیانم به‌دست آمد و توانستم عملکرد خوب و موثری از خودم برجای بگذارم و اینکه می‌گویید هواداران روی من حساب باز کرده‌اند، باعث می‌شود جان مضاعفی بگیرم.

قبل از بازی با ماشین‌سازی متوجه شدید که برزگر کرونا دارد. این اتفاق باعث ترس شما نشد؟

خب بیشتر از اینکه بترسیم، نگران وضعیت آریا بودیم و از شنیدن این خبر حسابی ناراحت و شوک‌زده شدیم. او بازیکن جوان و آینده‌داری است و امیدوارم با طی کردن دوران نقاهت خیلی زود به تمرینات برگردد و بتواند برای موفقیتش تلاش کند.

امروز می‌توانیم بگوییم پرسپولیس قهرمان لیگ نوزدهم است؟

ما هیچ‌چیز را از پیش تعیین‌شده نمی‌دانیم و روزی که قرنطینه تمام شد، اعلام کردیم که 9 فینال پیش‌رو داریم و فعلا ما 3 فینال را پشت‌سر گذاشته‌ایم و بازی‌های پیش‌رو اهمیت بالایی دارد. باید بازی‌به‌بازی پیش برویم. درست است که شاید با 5،4 امتیاز دیگر قهرمان شویم، اما نباید تمرکز خودمان را برهم بزنیم.

بازی با فولاد هم پیش‌روی شماست. البته زمزمه‌هایی هم مبنی‌بر لغو این بازی به‌خاطر بازیکنان کرونایی فولاد به گوش می‌رسد.

خب بازی با فولاد برای ما خیلی مهم است و آنها هم بعد از شروع مجدد بازی‌ها ‌تلاش زیادی می‌کنند تا بتوانند سهمیه آسیایی کسب کنند، اما با تمام احترامی که برای این تیم و هوادارانش چه در داخل زمین و چه خارج از آن قائل هستم، باید بازی‌هایمان را چه در داخل خانه و چه خارج از آن ببریم و 3 امتیاز آن را به هواداران‌مان که این روزها نمی‌توانند در کنار ما باشند، تقدیم کنیم. ضمن اینکه من از مدیران این تیم شنیده‌ام که آنها می‌خواهند مقابل ما صف‌آرایی کنند و بعید می‌دانم مشکلی در انجام این بازی وجود داشته باشد. امیدوارم بتوانیم دیداری زیبا و دلچسب را به بینندگان تلویزیونی تقدیم کنیم.

خیلی از بازیکنان لیگ‌برتری به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، اما پرسپولیسی‌ها ‌همچنان در شرایطی آرام کارشان را دنبال می‌کنند.

خب ما هم که واکسن کرونا نداریم. تنها نکات بهداشتی را رعایت می‌کنیم و البته باشگاه هم امکانات خوبی در اختیار ما گذاشته و تونلی که در ورزشگاه کاظمی قرار دارد، مشابهش در لیگ‌های اروپایی مورداستفاده قرار می‌گیرد و ما چه در زمان ورود و خروج و چه موقعی که درحال تمرین هستیم، به داخل این تونل می‌رویم و ضدعفونی می‌شویم. البته ما تنها یک تا دو ساعت در محل تمرین هستیم و مابقی آن را بیرون و در کنار خانواده‌مان به‌سر می‌بریم و فکر می‌کنم رعایت نکات بهداشتی در بیرون محل تمرین بسیار مهم‌تر از ساعاتی است که تمرین می‌کنیم.

بیرانوند هم بالاخره به بلژیک رسید و جدایی‌اش از پرسپولیس قطعی شد.

علیرضا دروازه‌بان بسیار توانمندی است که حضورش در پرسپولیس تاثیر بسیاری در 3 قهرمانی اخیر تیم داشته است. او از دوستان بسیار نزدیک من است و خوشحالم که قرار است در اروپا بازی کند و اطمینان دارم او می‌تواند در راه جدیدی که انتخاب کرده موفق باشد.

تو هم پیشنهاد خارجی داری؟ تصمیمی برای لژیونر شدن در فصل آینده نداری؟

من فعلا به هیچ پیشنهاد و موضوعی به غیر از پوکر قهرمانی فکر نمی‌کنم و فعلا کسب عنوان قهرمانی برایم از هرچیزی مهم‌تر است.

نظر شما