شناسهٔ خبر: 41351250 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاخ سفید برنامه اخراج دانشجویان خارجی را متوقف کرد

دولت دونالد ترامپ برنامه خود برای اخراج دانشجویان بین‌المللی را متوقف کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته پیش دستور داده بود دانشجویانی که به دلیل همه‌گیری کرونا به دوره‌های غیرحضوری و آنلاین روی آورده‌اند، باید آمریکا را ترک کنند و دوره آموزشی خود را در کشورشان ادامه دهند.

دانشگاه هاروارد و دانشگاه تکنولوژی ماساچوست (ام.آی.تی) هر دو به دلیل این سیاست تازه علیه دولت به دادگاه شکایت کرده بودند.

قاضی آلیسون در ماساچوست گفته است دو طرف در این پرونده به توافق رسیده‌اند.

هفته گذشته به دانشجویان خارجی که کلاس‌هایشان به دلیل همه‌گیری غیرحضوری شده بود، گفته شد تنها در صورتی می‌توانند در آمریکا بمانند که در ترم پاییز به دوره‌ای حضوری تغییر رشته دهند. سازمان گمرک و مهاجرت آمریکا اعلام کرد، دانشجویی که از این سیاست تازه پیروی نکند از این کشور اخراج خواهد شد.

دانشجویان زیادی هر سال برای تحصیل به آمریکا می‌روند و شهریه‌ آن‌ها منبع قابل توجهی برای درآمد دانشگاه‌هاست.

دانشگاه هاروارد اخیرا اعلام کرد، به دلیل نگرانی از گسترش ویروس کرونا تمام دوره‌های آموزشی خود را در سال تحصیلی جدید به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار خواهد کرد.

براساس گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، برنامه تبادل دانشجو که تحت مدیریت سازمان گمرک و مهاجرت آمریکا قرار دارد، به دانشجویان خارجی اجازه داده بود که ترم بهار خود را به صورت غیرحضوری ادامه دهند و تا پایان تابستان ۲۰۲۰ در آمریکا بمانند.

این سازمان در ششم ژوییه امسال اعلام کرد، دانشجویان خارجی که بعد از تغییر به دوره‌های غیرحضوری در آمریکا مانده‌اند، اگر در ترم پاییز به کلاس‌های حضوری بازنگردند با عواقب کارشان از جمله آغاز پروسه اخراج از این کشور روبرو خواهند شد.

این سیاست شامل حال روادیدهای گروه اف۱ و ام۱ می‌شود که وزارت خارجه آمریکا برای دانشجویان خارجی صادر می‌کند. براساس آمار دولتی در سال ۲۰۱۹ میلادی، بیش از ۳۸۸ هزار ویزای اف۱ و بالغ بر ۹۵۰۰ ویزای ام۱ توسط این وزارتخانه آمریکایی صادر شده است. در سال ۲۰۱۸ دانشجویان خارجی ۴۵ میلیارد دلار وارد اقتصاد آمریکا کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما