شناسهٔ خبر: 41351026 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس فدراسیون قایقرانی: شانسی کمی برای سهمیه المپیک داریم

تهران- ایرنا- نایب رییس زنان فدراسیون قایقرانی گفت: قبل از شیوع کرونا شرایط ما با کشورهای حاضر در مسابقات گزینشی المپیک برابر بود اما اکنون دختران شانس کمتری برای کسب سهمیه دارند.

صاحب‌خبر -

«کتایون اشرف» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: متاسفانه با توجه به شرایطی که اکنون به دلیل بحران کرونا وجود دارد نمی‌توانیم قایقرانان را به صورت گروهی به اردو فرابخوانیم. زیرا هر کدام در استان‌های مختلف هستند و شرایط اجازه برپایی اردو را به ما نمی‌دهند. هر چند دختران با مربیان ملی خود هماهنگ هستند و به صورت انفرادی تمرین می‌کنند. آنهایی که در استان‌های قرمز هستند در خانه بدن‌سازی را انجام می‌دهند.

وی افزود: ۳ مسابقه گزینشی المپیک آب‌های آرام (کانوینگ) و آب‌های خروشان (اسلالوم) در فروردین و اردیبهشت در تایلند و نیز مسابقات گزینشی روئینگ در سوییس لغو شد.  قرار بود که هشت نفر به این مسابقات اعزام شوند اما با تعویق این رقابت‌ها باید صبر کنیم که شرایط برای اعزام دختران چگونه خواهد بود. قبل از شیوع کرونا شرایط ما با کشورهای حاضر در مسابقات گزینشی المپیک برابر بود.

نایب رییس فدراسیون قایقرانی ادامه داد: اما اکنون رقیبان تیم ملی ایران همچون تایلند و چین‌تایپه در شرایط سخت کرونا نیستند و مشکلی هم ندارند. برخی از کشورها مانند ایران، هند، کره‌جنوبی و چین شرایط یکسانی دارند. باید تا پایان بحران کرونا صبر کرد. پیش از کرونا شانس بیشتری برای کسب سهمیه المپیک داشتیم و قایقرانان ما خوب تمرین کرده بودند.

اشرف یادآور شد: در این مدت بیشترین تمرکز خود را روی آموزش آنلاین به مربیان بومی و ملی در خصوص هدایت تیم‌ها و ارتباط با قایقرانان گذاشتیم. مجبوریم با چنین شرایطی به همین شکل پیش برویم. هنوز برنامه مسابقات گزینشی المپیک به صورت قطع به ما اعلام نشده است. همه این موارد منوط به کنترل بیماری در آسیا و اروپاست.

وی گفت: کرونا دست ما را بسته است اما سعی بر این است برای ورزشکاران انگیزه ایجاد کنیم تا به صورت انفرادی تمرین کنند. از همه مهم‌تر مربیان ملی را در هر منطقه‌ای که هستند تقویت می‌کنیم تا بازوی انگیزشی ورزشکاران باشند.  

نظر شما