شناسهٔ خبر: 41349679 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت وگو|

نوسان قیمت نفت تحت تاثیر نشست اوپک پلاس

خبرگزاری میزان- کارشناس انرژی گفت: قیمت نفت طی روز‌های گذشته با نوسانات فراوانی همراه بوده که بخش عمده این عدم تعادل به جلسه پیش روی اوپک باز می‌گردد.

صاحب‌خبر -
رضا مقیمی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به وضعیت بازار نفتی اظهار کرد: قیمت نفت طی روز‌های گذشته با نوسانات فراوانی همراه بوده که بخش عمده این عدم تعادل به جلسه پیش روی اوپک باز می‌گردد.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: گمانه زنی‌های در خصوص تصمیم گیری اعضای اوپک پلاس برای افزایش تولید در نشست پیش رو این سازمان به گوش می‌رسد و این موضوع قیمت نفت را کاهش داده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در بازار نفت و وجود مازاد نفت، افزایش تولید نفت می‌تواند قیمت‌ها را با کاهش اساسی مواجه کند.
مقیمی بیان کرد: شرایط اقتصادی در جهان و شیوع موج دوم کرونا بسیاری از بازار‌های تجاری را با رکود مواجه کرده و این رکود اقتصادی در بازارهای انرژی نیز تاثیر گذاشته و بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی را با رکود گسترده مواجه کرده است.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: افزایش تولید در شرایط کنونی به منزله جنگ نفتی و در راستای کسب بازار‌های جدید است که در صورت وقوع آن قیمت نفت روندی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: رسیدن قیمت نفت به ۶۰ تا ۷۰ دلار در شرایط فعلی امکان پذیر نیست و باید برای احیای قیمت‌ها منتظر کشف واکسن کرونا و بازگشت فعالیت های تجاری به روال گذشته ماند.

مقیمی بیان کرد: کشور‌های عضو اوپک پلاس باید به توافقات موجود پایبند باشند و عدم تعهد به تصمیمات می‌توان قیمت را به زیر ۲۰ دلار برساند.

این کارشناس حوزه انرژی عنوان کرد: توافق کاهش تولید نفت می‌تواند تا پایان سال میلادی جاری ادامه یابد تا ضمن ثبیت قیمت نفت زمینه ساز افزایش قیمت در سال‌های آتی را فراهم کند.

وی ادامه داد: با فروکش کردن جنگ داخلی در عراق و لیبی این دو کشور درصدد افزایش تولید نفت در بازار هستند که این موضوع می‌تواند قیمت نفت را تحت تاثیر قرار دهد.
 
انتهای پیام/

نظر شما