شناسهٔ خبر: 41349565 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبـــــار

صاحب‌خبر -


گوگل با مرورگر کروم به دنبال افزایش عمر باطری است

اگرچه مرورگر کروم اخیراً تجربه پرافت و خیزی داشته اما گوگل با تغییراتی که صورت داده به میلیون‌ها کاربر این مرورگر انگیزه داده است تا همچنان به استفاده از آن ادامه دهند.
به‌گزارش ایسنا، سایت ویندوز کلاب با دسترسی به اسناد داخلی گوگل، از تغییرات مهمی خبر داد که در کروم صورت گرفته و باعث می‌شود مصرف باتری لپ‌تاپ ها و گوشی‌ها به میزان چشمگیری کمتر شود. این مسأله باعث طولانی شدن عمر باتری این دستگاه‌ها به مدت چند ساعت بیشتر خواهد شد.
طبق توضیحات این پایگاه خبری، گوگل با محدود کردن استفاده از وظایف غیرضروری جاوا اسکریپت در پس زمینه برنامه، به چنین دستاوردی دست یافته است. این وظایف شامل گزارش‌دهی لاگ‌ها، تبلیغات و موارد دیگری هستند که گوگل دریافته است عامل خالی شدن شارژ باطری هستند. تست پایگاه ویندوز کلاب نشان داده که محدود شدن چک جاوا اسکریپت توسط گوگل در پس زمینه برنامه، عمر باتری را ۲۸ درصد بهبود بخشیده است که به معنای استفاده از آن به مدت دو ساعت بیشتر است.
با توجه به محبوبیت مرورگرهایی مانند بریو و ویوالدی که به حفظ حریم خصوصی متمرکز شده و به تبلیغات روی خوشی نشان نمی‌دهند، هدف اصلی گوگل این است که تا حد ممکن، مرورگر کروم را چابک نگه دارد.
بر اساس گزارش فوربس، جالب است که مایکروسافت با به روزرسانی اخیر ویندوز به مرورگر کروم کمک کرده است. در این به روزرسانی، مصرف حافظه کروم یک سوم کاهش پیدا می‌کند. در مقابل، گوگل با اعلام تصمیم بلند پروازانه خود برای اجرای برنامه‌های ویندوز از جمله آفیس در سیستم عامل کروم، فشار روی مایکروسافت را افزایش داده است.

پرداخت جریمه یک میلیارد دلاری اپل به سامسونگ

فروش پایین انواع گوشی آیفون باعث شد تا اپل سفارشات خرید صفحات «او ال ای دی »را از سامسونگ لغو کند و مجبور به پرداخت یک میلیارد دلار غرامت به این شرکت شود.
به گزارش مهر، اپل به علت نقض مفاد قرارداد خود با سامسونگ در زمینه خرید نمایشگرهای OLED به منظور نصب روی گوشی‌های آیفون مجبور به پرداخت غرامت بیش از ۹۵۰ میلیون دلاری به این شرکت کره‌ای شده است.
سامسونگ خود در گزارش عملکرد سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ این شرکت به طور سربسته به موضوع کسب سود عملیاتی از بابت کسب و کار نمایشگر اشاره کرده، اما توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده بود؛ برخی منابع مطلع نحوه کسب این درآمد بادآورده را توسط سامسونگ افشا کرده‌اند.
پیش از این ادعا شده بود اپل بابت عدم خرید نمایشگرهای مذکور ۷۴۵ میلیون دلار غرامت به سامسونگ پرداخت کرده، اما حالا مشخص شده این رقم ۲۰۵ میلیون دلار بیشتر از رقم اولیه اعلام شده بود. اپل در سال ۲۰۱۹ هم به علت فروش کمتر از حد انتظار انواع گوشی‌های آیفون مجبور به پرداخت غرامت به سامسونگ شده بود. در سال ۲۰۱۹ اپل به جای پرداخت غرامت سفارش تولید نمایشگرهای OLED بیشتری را به سامسونگ داده بود و مشخص نیست امسال طلب سامسونگ توسط اپل به‌صورت نقدی پرداخت شده یا خیر.

برچسب‌ها:

نظر شما