شناسهٔ خبر: 41348848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

ربیعی در جمع خبرنگاران خبر داد

پیش بینی 8 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی

صاحب‌خبر -

سخنگوی دولت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان با ایشان را برای دولت راهگشا و آرام‌بخش توصیف کرد و گفت: تصمیم و بنای کار تصمیم قوا این است در کنار هم، همدلانه و با درک و فهم مشترک باشند تا بتوانند در حل مشکلات عظیم پیش روی گام بردارند. او با اشاره به برگزاری جلسه سران سه قوه و ترسیم وضعیت اقتصادی و برنامه‌های رو به آینده در این جلسه افزود: تحریم‌های شدیدتر از ادوار گذشته با آثار اقتصادی و اجتماعی در هم تنیده شده‌اند. بنابراین کشور نیازمند همدلی بین ارکان نظام برای رفع مشکلات است. او با پوزش خواهی از مردم به‌خاطر فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه امریکا گفت: تلاش شب و روز همه ما در دولت این است که از این شوک خارج شویم.
به گزارش ایرنا، علی ربیعی در نشست خبری خود با بیان اینکه دولت آمادگی دارد پیرامون مسائل مهمی چون تورم، مشکلات ارزی، تولید، مشکلات ناشی از تحریم و مسائل معیشتی و همه موارد مدنظر مقام معظم رهبری با همه توان و تعامل با دیگر قوا، راهکارهای اساسی برای برطرف کردن موضوعات اساسی ارائه دهد، افزود: دولت در خط مقدم مبارزه با مشکلات و حل مسائل کشور قرار دارد و با احساس مسئولیت از همه قوا برای همکاری با دولت به منظور رفع مشکلات دعوت می‌کنیم.
ربیعی درباره طلب ایران از کره جنوبی و ممانعت این کشور از پرداخت بدهی 7 میلیارد دلاری خود به ایران، با بیان اینکه معلوم نیست چرا کره‌جنوبی با تسلیم شدن در مقابل فشارهای امریکا حاضر شده است که روابط خودش با ایران را به‌طور بی‌سابقه‌ای به مخاطره بیندازد، افزود: مردم ما هیچ احساس خوبی نسبت به این اقدامات کره ندارند، البته ما خواستار تنش نیستیم اما این اقدامات دولت کره خارج از عرف بین‌المللی است. در صورتی که این کار ادامه پیدا کند، واکنش مقتضی را انجام خواهیم داشت. وزارت امور خارجه به کمک وزارتخانه‌های دیگر کمیته‌ای را برای دنبال کردن این موضوع تشکیل داده‌اند. امیدواریم دولت کره جنوبی اخلاق را رعایت کند و بدهی‌شان را به ملت ایران بپردازند.
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری در پاسخ به سؤال ایرنا درباره شرایط و زمان پرداخت ودیعه مسکن به مستأجران هم گفت: اصل این موضوع در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد تفاهم قرار گرفته است؛ اینکه منابع بانکی آن به چه صورت و با چه درصدی و با چه نرخی به متقاضیان پرداخت شود، در حال بررسی است. اصل بر این است که به مستأجران پولی پرداخت شود تا به صاحبخانه داده شود و قسط آن را ماهانه دریافت کنند. وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره همفکری دولت و مجلس برای تأمین و تخصیص ارز کالاهای اساسی گفت:‌ وزیران اقتصادی بنا به دعوت به مجلس می‌روند، اما تأمین ارز وظیفه دولت است.سخنگوی دولت با اشاره به تمهیدات دولت در زمینه تأمین ارز کالاهای اساسی گفت: دولت ۸ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی در سال ۹۹ پیش‌بینی کرده است. در حقیقت اولویت نخست بانک مرکزی تأمین ارز و اختصاص آن به کالاهای اساسی است.ربیعی درباره انتشار اخباری مبنی بر تشکیل کمیته هماهنگی دولت و قوا به ریاست معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه شیوه‌های مختلفی برای تعامل و هماهنگی بین دولت و مجلس وجود دارد، گفت: اما اینکه کارویژه و کمیته خاصی میان مجلس و دولت تشکیل شده باشد؛ تاکنون موردی نشنیدم.
تکذیب شایعه درگیری لفظی در جلسه سران قوا
سخنگوی دولت روز گذشته همچنین با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود به شایعه درگیری لفظی روحانی و قالیباف واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، علی ربیعی در این باره با یادآوری اینکه در جلسه روز دوشنبه ۱۵ نفر از سه قوه حضور داشته‌اند و او خود از ابتدا تا انتهای جلسه سران قوا حضور داشته است، اخبار مطرح شده را جعلی دانست و نوشت: این اخبار جعلی نه‌تنها صحت ندارد بلکه این آغازین صحبت‌های قالیباف بود: «شرایط اداره کشور سخت است. با همه وجود و توان پای کار هستیم. نیاز به همدلی و همراهی هر سه قوه یک اصل است.» او جلسه سران سه قوه را پر از همراهی و همدلی توصیف کرد و افزود: تردید ندارم جریانی در کمین هرگونه روزنه امیدآفرین در مردم نشسته است.

برچسب‌ها:

نظر شما