شناسهٔ خبر: 41344933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استاندار:

طرح مجتمع‌های گلخانه‌ای خراسان جنوبی باید هرچه زودتر وارد فاز عملیاتی شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح مجتمع‌های گلخانه‌ای باید هرچه زودتر وارد فاز عملیاتی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی : محمد صادق معتمدیان با تأکید بر این موضوع اظهار داشت: این طرح باید هرچه زودتر وارد فاز عملیاتی شده و تشریفات و کاغذبازی نباید مانع انجام کار شود.

وی با گلایه از زمان‌بر شدن روند اجرای طرح افزود: نگاه‌های تنگ‌نظرانه و سخت‌گیری‌های بی‌مورد، ترمز توسعه و فرصت‌سوزی آبادانی استان است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با تشریح اهمیت پروژه احداث هزار هکتار گلخانه در استان تصریح کرد: هدف‌گذاری این است که تا پایان سال، نیمی از تعهدات اجرا شود و این اجرا به معنای واگذاری زمین، احداث سازه ها و رسیدن به مرحله تولید است.

معتمدیان ادامه داد: در احداث زیرساخت‌ها و سازه‌های گلخانه‌ای باید به اقلیم هر منطقه توجه و از پیمانکاران و سرمایه گذاران بومی استان استفاده کرد و به دنبال آن باشیم تا هزینه‌های تمام شده به حداقل برسد.

وی تشریح مزایای طرح برای مردم را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: نهضت گلخانه به ادبیات اقتصادی استان اضافه شده و ضرورت دارد منافع این طرح بزرگ تشریح شود تا استقبال مردم و سرمایه‌گذاران استان را شاهد باشیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی، ارتباط با استان‌های موفق در حوزه گلخانه و تشریح مزایای طرح از جمله وام ارزان‌قیمت و تامین زیرساخت‌ها باید در دستور کار متولیان این پروژه به ویژه جهاد کشاورزی استان باشد.

وی ادامه داد: در بخش منابع طبیعی باید موانع را برطرف کرده و تغییر رویکرد بدهیم چون یکی از دلایل متوقف‌شدن پروژه‌های دولتی، کاغذ بازی و مشمول زمان شدن طرح‌هاست و زمان بر شدن پروژه‌ها، موجب افزایش هزینه‌های تمام شده و هدررفت بیت المال است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: طی 48 ساعت آینده، برنامه زمان‌بندی طرح مجتمع‌های گلخانه‌ای تا پایان سال، شامل جزئیات طرح از مرحله استعلامات و واگذاری زمین تا مرحله وام، احداث سازه و فروش محصولات به استانداری ارائه شود.

در این جلسه گزارش چگونگی فراخوان عمومی مجتمع‌های گلخانه‌ای استان در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، زیرکوه و سرایان قرائت شد و مشکلات مربوط به طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

48

نظر شما