شناسهٔ خبر: 41344828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید گوشت مرغ در کشور پس از انقلاب ۵۰ برابر رشد کرده است

مشهد- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به ۵۰ برابر شدن تولید گوشت مرغ پس از انقلاب اسلامی تاکنون به طور قطع تولید این حجم از گوشت سفید و دیگر محصولات مشابه، نشان دهنده پویایی بالای این بخش است.

صاحب‌خبر -

احمد شریعتی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دامپزشکی شهرستان کاشمر افزود: در شرایط فعلی، اشتغال ایجاد شده در حوزه دامپروری و پرورش دام و طیور برای کشور امنیت شغلی ایجاد کرده که به پشتوانه آن اقتصاد کشور رو به پویایی است.

وی ادامه داد: اگر در کنترل بیماری‌های مشترک و بیماری‌های واگیردار دامی غفلت شود مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری برای جامعه به وجود خواهد آمد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با این حال شرایط اعتباری مناسبی نداریم و اگر بخواهیم واکسیناسیون را در همه‌جا گسترش دهیم نیاز به تقویت بنیه مالی است که در این زمینه رایزنی هایی با استاندار و سایر مسوولان مرتبط شده است.

شریعتی افزود: هرروز با بیماری‌های خاصی رو به رو هستیم و کمبودهایی مثل دارو، واکسن و نیز کمبود نیرو و تجهیزات وجود دارد و همین موارد، مدیریت را سخت می‌کند.

فرماندار کاشمر هم در این جلسه با اشاره به نقش دامپزشکی در کنترل بیماری‌های عمومی و بیماری‌های بین انسان و دام افزود: دامپزشکی به عنوان یک نهاد حاکمیتی نقش به سزایی در تأمین امنیت غذایی جامعه دارد.

مسلم ساقی افزود: رویکردها در دامپزشکی با توجه به شرایط فعلی و فضای جدید باید تغییر کند و در خصوص بیماری‌های دام و طیور که به‌صورت فصلی و موسمی بروز می‌کند باید با نگاه پیشگیرانه اقداماتی صورت پذیرد و با شناسایی نقاط آلوده در شهرستان قبل از اینکه وارد بحران شویم راهکارهای لازم ارائه شود.

وی اضافه کرد: اگر در حوزه حاکمیتی بخواهیم به‌درستی عمل کنیم باید در حوزه کنترل و مقابله با بیماری‌ها در دامپزشکی از توان بخش خصوصی استفاده بیشتری شود و از سویی نباید به آموزش نگاه هزینه‌ای داشته باشیم و برگزاری دوره‌های آموزشی برای جامعه مخاطب در جهت افزایش اطلاعات و آگاهی به طور قطع کاهش مشکلات و آسیب‌ها در آن حوزه را در پی خواهد داشت.

او اضافه کرد: بخشی از زیربنای بهداشت و درمان در جامعه، دامپزشکی است، از این ‌رو باید برای افزایش خدمات حوزه دامپزشکی در جامعه با یک نگاه تعاملی و هم‌افزا تلاش کرد.

در پایان این نشست ضمن قدردانی از حدود دو دهه زحمات و خدمات دکتر عارفی، دکتر علی گوهری به‌عنوان سرپرست دامپزشکی شهرستان کاشمر معرفی شد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما