شناسهٔ خبر: 41344802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل:

منطقه ویژه اقتصادی کاشان در سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود

کاشان - ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: با افتتاح منطقه ویژه اقتصادی کاشان در سال ۱۴۰۰ زمینه اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر فراهم می شود.

صاحب‌خبر -

سیدجواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کاشان ظرفیت های فراوانی در توسعه اقتصادی و صنعتی استان اصفهان دارد، اظهار داشت: منطقه کاشان به عنوان بزرگترین قطب تولید فرش ماشینی ایران و دومین قطب بزرگ در جهان ظرفیت های بسیاری برای توسعه تجارت و اقتصاد استان و ایران دارد.

وی با اشاره به اینکه دید مدیران استانی و کشوری باید به منطقه کاشان یک نگاه ویژه باشد، ابراز داشت: احداث منطقه ویژه اقتصادی یکی از مطالبات جدی مردم منطقه کاشان است که فاز اول عملیات اجرایی آن در زمینی به وسعت ۲۵۰ هکتار انجام شده است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل با اشاره به اینکه برای تکمیل فاز نخست این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز است، تصریح کرد: پیش بینی می شود با افتتاح این منطقه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی برای همشهریان و هموطنان ایجاد شود.

استفاده از صنایع کوچک و متوسط در منطقه ویژه اقتصادی کاشان
وی یکی از بخش های فعال در این منطقه را ایجاد شهرک فناوری های نوین دانست و اظهار کرد: در این منطقه از استقرار صنایع سنگین به دلیل استفاده زیاد آنها از آب و انرژی جلوگیری شده و بیشتر سعی می شود از صنایع کوچک و متوسط استفاده شود.

ساداتی نژاد با اشاره به قرارگیری این منطقه ویژه در مسیر کریدور شمال جنوب بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان به دلیل شرایط جغرافیایی و همچنین نزدیکی به پایتخت یک فرصت ویژه و جذاب برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی و صنعتی است.

وی یکی از امتیازات ویژه منطقه اقتصادی کاشان را دسترسی آسان به راه های مواصلاتی زمینی، ریلی و هوایی دانست و تاکید کرد: با افتتاح این پروژه که مجوز آن در سال ۱۳۸۴ اخذ شده بود، گامی بلند در راستای رونق و افزایش تولید در منطقه و در کشور برداشته می شود و شاهد اتفاقات خوب و مثبتی در منطقه خواهیم بود.

نظر شما