شناسهٔ خبر: 41344712 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفر رئیس دستگاه اطلاعاتی لبنان به کویت برای جلب کمک های اقتصادی

تهران-ایرنا- عباس ابراهیم رئیس دستگاه اطلاعاتی لبنان که برای جلب کمک های اقتصادی به کویت سفر کرد، گفت: لبنان قصد دارد همه نیازهای سوختی خود را بدون دخالت دلال‌ها و شرکت‌ها به‌طور مستقیم از کویت خریداری کند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم در مصاحبه با روزنامه کویتی الرای، گفت: طی دو روز گذشته و در جریان سفرش به کویت با مسئولان این کشور درباره خریداری نفت از کویت و ایده‌های مشترکی که بتواند به بحران اقتصادی لبنان کمک کند، گفت‌وگو کرده است.

وی افزود: ما می‌خواهیم ۱۰۰درصد سوخت خود را به طور مستقیم از کویت و بدون دخالت دلال‌ها و شرکت‌ها خریداری کنیم.

ابراهیم همچنین از ارائه توضیح درخصوص ماهیت دیگر درخواست‌های لبنان از کویت، سرباز زد و گفت: کویت برای سرمایه‌گذاری در لبنان دعوت شده و مسائلی وجود دارد که بهتر است اکنون درباره‌اش صحبت نکنیم.

این در حالی است که وزیر انرژی لبنان نیز چندی پیش اعلام کرده بود که کشورش در حال مذاکره با عراق برای خرید سوخت است.

 سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله روز سه شنبه گذشته در سخنانی با اشاره به اوضاع سخت و دشوار لبنان در  تامین نیازهای خود از جمله تامین انرژی، به دولت توصیه کرد از هر کشوری که آماده کمک به لبنان است، استقبال کند.

سخنان دبیر کل حزب الله انتقاد وزیر امور خارجه آمریکا را در پی داشت و مایک پمپئو این امر را غیرقابل قبول خواند و گفت هر اقدامی که بتوانیم انجام می‌دهیم تا فروش نفت ایران به لبنان متوقف شود.

برچسب‌ها:

نظر شما