شناسهٔ خبر: 41344596 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

کار ناتمام مجیدی و استقلال در آبادان

مسیر مجیدی باز هم به آبادان خورد، اما اینبار برای کسب سهمیه.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در رقابت های هفته ی بیست و پنجم لیگ برتر ایران، روز جمعه تیم های صنعت نفت و استقلال در آبادان به مصاف هم خواهند رفت. استقلال که دیگر امیدی به قهرمانی ندارد، برای کسب سهمیه خواهد جنگید و صنعت نفت هم برای حضور در آسیا، حداقل روی کاغذ هنوز کورسوی امیدی برای خود متصور است. استقلال که پس از بازگشت فوتبال در دوران کرونا، هنوز موفق به کسب برد نشده است، برای حضور در جمع مدعیان کسب سهمیه، چاره ای جز پیروزی در گرمای آبادان ندارد.


فرهاد مجیدی پس از آن بازی جنجالی فصل قبل بازهم به آبادان بازخواهد گشت. با این تفاوت که فصل قبل او تا هفته ی ماقبل پایانی شانس قهرمانی داشت ولی اکنون تیمش در صورت توقف ممکن است از سهمیه دور و دورتر شود بخصوص اگر رقیبانش در این راه، بازیهای خود را با پیروزی به پایان برسانند. فصل گذشته بود که استقلال و صنعت نفت در هفته ی بیست و نهم لیگ برتر در آبادان به مصاف هم رفتند. جائیکه استقلال، پرسپولیس و سپاهان سه مدعی کسب عنوان قهرمانی بودند. در دقیقه ۶۵ آن بازی استقلال توسط قایدی صاحب یک فرصت شد که این بازیکن قبل از خروج توپ از زمین و روی خط کنار دروازه¬ی صنعت، توپ را برای روح الله باقری فرستاد و این بازیکن دروازه ی صنعت نفت را گشود اما مهدی الوندی کمک داور اول بازی، پرچم خود را به نشانه‌ی بیرون رفتن توپ بالا برد تا گل استقلال مردود اعلام شود. اعتراض شدید بازیکنان و کادرفنی استقلال به کمک داور، موجب اخراج مجیدی از روی نیمکت استقلال شد.


جالب اینجاست که مجیدی به دلیل اتفاقات رخ داده در دیدار مقابل فولاد، روز گذشته با رای کمیته انضباطی یک جلسه محروم شد تا باز هم از روی سکوها تیمش را هدایت کند. گویی قرار نیست حالا حالاها فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال، یک بازی را کامل از روی نیمکت ورزشگاه آبادان، تیمش را هدایت کند. علاوه بر مجیدی، ریگی و دشتی نیز به دلیل 4 اخطاره بودن، از همراهی استقلال در دیدار با نفت آبادان محروم هستند.

 

 

 


اما در سوی دیگر میدان تیم صنعت نفت قرار دارد. آبادانی ها فصل را با اسکوچیچ خیلی خوب شروع کردند. آنها نتایج قابل قبولی گرفتند و در رتبه های بالای جدول بودند. اما با به وجود آمدن اختلافات میان مدیران صنعت نفت و سرمربی تیمشان، نتایج بد آبادانی ها شروع شد و آنها پس از دو شکست متوالی مقابل نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس، تصمیم به جدایی توافقی با اسکوچیچ گرفتند. با رفتن سرمربی کروات نفت، بهنام سراج به عنوان سرمربی موقت، هدایت برزیلی های ایران را برعهده گرفت. ماحصل کار سراج در 6 مسابقه ای که سرمربی صنعت نفت بوده، 2 پیروزی، 3 شکست و یک تساوی است. 


صنعت نفت در 12 دیداری که امسال در آبادان پذیرای حریفانش بوده، 6 بار موفق به شکست دادن رقبا شده، 4 بازی را با نتیجه مساوی به پایان رسانده و در 2 دیدار نیز شکست خورده است. 22 امتیاز از 37 امتیازی که آبادانی ها کسب کرده اند، در خانه بوده و استقلال کار دشواری مقابل این تیم خواهد داشت و باید دید تیم مجیدی مقابل آنها به چه نتیجه ای دست پیدا خواهد کرد.

نظر شما