شناسهٔ خبر: 41344029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه، آب و آموزش، مهمترین سرفصل‌های تخصیص اعتبار در شهرستان اوز

لارستان- ایرنا- فرماندار شهرستان اوز گفت: امسال بیش از ۸۴ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام این شهرستان اختصاص یافته که از این میزان، بیشترین رقم به پروژه‌های حوزه راه، آبرسانی، آموزش، بنیاد مسکن و امور عشایر تخصیص می‌یابد.  

صاحب‌خبر -

علی اصغر علی‌پور، سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل سه درصد درآمدهای نفت و گاز، اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور به دستگاه‌های اجرایی شهرستان اوز اختصاص یافته است.

وی افزود: این اعتبار بین ۲۳ دستگا اجرایی و با توجه به اولویت‌ها و اقتضای نیازهای مهم شهرستان اوز توزیع خواهد شد و بر اساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اولویت با اتمام پروژه‌های نیمه تمامی است که پیشرفت فیزیکی آنها بالای ۷۵ درصد است.

علی‌پور اضافه کرد: تخصیص این میزان اعتبار اگرچه با توجه به محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای دولت و شرایط خاص حاکم بر کشور پاسخگوی اجرای طرح‌های مهم و بزرگ عمرانی در این شهرستان نوبنیاد نیست اما این مهم نباید بهانه‌ای برای توقف و راکد ماندن طرح‌های مهم عمرانی در این شهرستان شود.

فرماندار شهرستان اوز بیان داشت: مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی نباید تمرکز و اولویت تخصیص و تامین منابع مالی خود را تنها معطوف به همین بودجه‌های محدود استانی کنند بلکه هنر یک مدیر این است که بتواند با رایزنی و تلاش، از سایر منابع سرگردان در بودجه ملی و همچنین از حوزه های دیگر بخش خصوصی برای اتمام و اجرای طرح‌های عمرانی خود بهره گیرد.

علی پور گفت: یکی از اولویت‌های اساسی این شهرستان برای تامین اعتبار و کمک برای شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح‌های عمرانی، استفاده از ظرفیت خیران، سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی است که در این زمینه نیز اقدم‌های مهمی انجام شده است.

به گفته وی، این شهرستان نوبنیاد با وجود برخورداری از بسیاری از ظرفیت‌های مهم توسعه، در حوزه راه با مشکلات و چالش‌های اساسی مواجه است.

سال گذشته (۱۳۹۸)، هفت بخش استان فارس از جمله اوز که پیش از این یکی از بخش‌های شهرستان لارستان بود به شهرستان ارتقا یافت. شهرستان اوز که دارای ۲ بخش مرکزی و بید شهر است، در فاصله ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

نظر شما