شناسهٔ خبر: 41343535 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درآمد روسیه از صادرات طلا بیشتر از صادرات گاز است

صادرات طلا روسیه برای نخستین بار از نظر ارزش پولی از صادرات گاز این کشور فراتر رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، آمارهای اداره گمرک فدرال روسیه و بانک مرکزی این کشور نشان می‌دهد برای نخستین بار درآمد روسیه از محل صادرات طلا بیشتر از صادرات گاز بوده است.

بر اساس این آمارها در ماه‌های آوریل و می شرکت‌های تولید کننده طلای روسیه 65.4 تن طلا به ارزش 3.55 میلیارد دلار فروخته‌اند و این در حالی است که در همین مدت درآمد روسیه از محل صادرات گاز طبیعی 2.4 میلیارد دلار بوده است.

آمارهای اولیه بانک مرکزی روسیه نشان می‌دهد که در سه ماهه دوم سال 2020 ارزش صادرات گاز این کشور 3.5 میلیارد دلار بوده است که از ارزش صادرات طلای این کشور در دو ماه هم کمتر بوده است.

ماکسیم خودالوف، مدیر بخش ارزیابی ریسک مؤسسه ACRA، می‌گوید این نخستین بار در تاریخ معاصر روسیه است که شاهد چنین اتفاقی هستیم.

از سال 1994 تاکنون همواره درآمد این کشور از محل صادرات گاز بیشتر از طلا بوده است.

اخیرا صادرات طلای روسیه افزایش یافته و طی 12 ماه 14 برابر شده است.

روسیه در آوریل و می سال 2019 معادل 247 میلیون طلا فروخت و این رقم برای سه ماهه نخست سال 2020 به 1.4 میلیارد دلار افزایش یافته است.

دلیل بالا رفتن صادرات طلای روسیه این بود که بانک مرکزی این کشور به خاطر افزایش قیمت طلا در بازار جهانی سرعت خرید طلا از تولید کنندگان داخلی این کشور را کاهش داد.

سال گذشته میلادی روسیه 5.7 میلیارد دلار طلا صادر کرد که  تقریبا همه آن را  انگلیس خرید.

انتهای پیام/

نظر شما