شناسهٔ خبر: 41343469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تفاهم نامه محرومیت زدایی با ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در خراسان شمالی منعقد شد

سپیده محمدی

تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی بین استانداری خراسان شمالی و سازمان بسیج سازندگی کشور به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان منعقد شد.

صاحب‌خبر -

 محمد علی شجاعی، استاندارخراسان شمالی، امروز ۲۴ تیرماه، در نشست شورای برنامه ریزی استان که در محل استانداری برگزار شد، بیان کرد: این تفاهم‌نامه طی دو سال اجرایی می‌شود که سهم استان و سازمان بسیج هر کدام ۵۰ درصد است.

وی ادامه داد: در اجرای پروژه‌های این تفاهم‌نامه باید مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی افزایش یابد و موج مردمی به کار گرفته شود چرا که اطمینان دارم با پای کار آمدن مردم بسیاری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

شجاعی اظهار کرد: آب شرب روستایی از محوریت‌ها و اولویت‌های اصلی طرح محرومیت‌زدایی باشد و  تا دو سال آینده روستای فاقد لوله کشی آب نداشته باشیم.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:  ایجاد زیر ساخت‌هایی مانند برق، گاز، راه و اشتغال در بخش کشاورزی و بهداشت و درمان از دیگر اولویت‌ها برای هزینه اعتبارات مربوط به این تفاهم‌نامه باشد.

وی ادامه داد: بگذاریم مردم در این نظام مردم از حداقل‌ها برخوردار شوند چرا که عدم رسیدگی ما به ۴۳ درصد روستانشینان استان موجب مهاجرت آنان به شهرها و گسترش حاشیه نشینی و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

شجاعی تصریح کرد: با توجه به سهم شهرستانی و روستایی توزیع عادلانه اعتبارات مربوط به تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی داشته باشیم.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: اجزای حاکمیت استان به معنای واقعی در کنار یکدیگر و مردم کارکرده‌اند و آنچه را که داشته‌اند برای حل مشکلات به کار برده‌اند.

وی افزود: در سند توسعه تجارت و صادرات استان تکلیف استان مشخص شده است و از این به بعد نشست با تجار استان سازماندهی خواهد شد.

شجاعی تصریح کرد:  اگر به وظایف خود عمل نکنیم و به موقع حرکت نکنیم مشکلات مردم حل نمی‌شود.

گفتنی است در این جلسه سند توسعه صادرات خراسان شمالی نیز مصوب شد.

انتهای پیام

نظر شما