شناسهٔ خبر: 41343369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کلینیک معدن در استان مرکزی برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شد ‌

گروه استان‌ها- در مراسم معارفه رئیس سازمان صمت استان مرکزی با اشاره به راه‌اندازی لینیک معدن در استان مرکزی برای نخستین بار در کشور تاکید شد: واحدهای راکد و نیمه تعطیل استان مرکزی فعال‌سازی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید جعفری ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های پیش رو این سازمان اظهار داشت: سازمان صمت در مسیر جهش تولید، راه‌اندازی طرح‌های ناتمام، توسعه صادرات، مدیریت و تنظیم بازار، کنترل واردات حرکت می‌کند.

وی افزود: برنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان صمت تا حد بالایی با برنامه‌ جهش تولید استان منطبق است و در واقع هماهنگی خوبی در این زاستا وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: هدف سازمان حفظ حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده است به طوری که در فضای اقتصادی بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند، با تشکل‌ها همکاری خوبی داریم و تقسیم کاری نظام‌مند وجود دارد.

جعفری بیان کرد: در زمینه بازرسی با اتاق اصناف استان همکاری خوبی داریم و در زمینه صدور مجوز‌ها بعضی از اختیارات به خانه صنعت تفویض اختیار شده است، در زمینه تجارت و معدن هم با اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، نظام مهندسی معدن داریم.

وی تصریح کرد: برنامه‌ای در زمینه فعالسازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل در استان درنظرگرفته شده که با عارضه‌یابی مشکلات کلینیک‌های صنعت و معدن کمک می‌کنند و بابرنامه‌ریزی امیدواریم تا پایان سال به تعهدات خود عمل کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: غیرحضوری و مجازی کردن فعالیتها در راستای افزایش بهره‌وری از فرصت‌ها باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد تا بتوانیم با استعداد و توان کارشناسی در راستای حفظ حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده قدم برداریم.

باید با تشکل‌ها همکاری نزدیکتر وجود داشته باشد

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به اینکه امسال سال بسیار سختی را پیش‌رو داریم، گفت: در کشور ما از تجربه‌ها کمتر استفاده می‌شود بنابراین باید بیشتر به این موضوع توجه شود و از تجربه‌های افراد متخصص و کاردان بیشتر استفاده شود.

جمشید زند افزود: تصمیمات باید در بازه زمانی و با توجه به مشکلات موجود باشد به طوری که در هر مقطع زمانی تصمیماتی گرفته می‌شود که در دوره‌ بعد کارایی نداشته و قابل اجرا نیست و باید با توجه به زمان و شرایط موجود تصمیمات اتخاذ شود.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی ادامه داد: مسئولان و دستگاه‌های استان باید همکاری و تعامل داشته و در راستای جلوگیری از موازی کاری قدم بردارند بنابراین باید با تشکل‌ها همکاری نزدیکتر وجود داشته باشد.

زند تصریح کرد: در داخل و خارج از کشور دشمنان مردم را نسبت به امورات بدبین کردند بنابراین همه باید با تمام توان و ظرفیت با همسویی، تعامل و همگرایی قدم برداریم و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنیم.

وی عنوان کرد: اتاق اصناف استان با تمام توان اعلام آمادگی همکاری در زمینه‌های مختلف با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دارد.

وزارت صمت اهمیت بیشتری به حوزه معدن بدهد

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به اینکه معدن استان مرکزی حوزه بسیار بزرگ و پراهمیت است، گفت: استان مرکزی از نظر مواد معدنی رتبه 7 و 8 کشور دارد و با وجود تحریم‌ها این بخش آسیب ندیده است.

احمد غلامی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید اهمیت بیشتری به این حوزه بدهد و در زمینه نیروی انسانی و برون‌سپاری اقدامات خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: نیروی موادمعدنی و ظرفیتی که در کنار نیروی انسانی است سبب توسعه پایدار کشور می‌شود، در زمینه تفویض اختیارات امیدواریم اقدداماتی خوبی به سازمان نظام مهندسی معدن انجام شود همچنین بودجه و امکانات هم در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

غلامی بیان کرد: کلینیک معدن در استان مرکزی به عنوان نخستین استان کشور راه‌اندازی کردیم و اقدامات مختلفی انجام می‌شود تا مشکلات معدن برطرف شود.

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌های ظالمانه و مشکلاتی که به سبب شیوع ویروس کرونا به وجود آمد امیدواریم به شعار سال، جهش تولید محقق شود.

استان مرکزی قلب تپنده صنعت و معدن کشور

رئیس خانه معدن  استان مرکزی هم  در این جلسه با اشاره به ظرفیت استان در زمینه گفت: باید استان مرکزی قلب تپنده صنعت و معدن کشور را جدی بگیریم، استان مرکزی قبل از صنعتی بودن استانی معدنی بوده که ظرفیت بسیاری در این زمینه دارد که در زمینه صادرات و ارزآوری اقدامات بسیاری انجام دادیم.

محمدحسین حیدری افزود: با تمام توان در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنیم و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام/713/ش

نظر شما