شناسهٔ خبر: 41343274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه‌اندازی سامانه املاک، لازمه اخذ مالیات از خانه‌های خالی

نماینده مجلس یازدهم گفت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی نیازمند تکمیل اطلاعات درباره مسکن و املاک کشور است که این مسئله جزء با راه اندازی کامل سامانه املاک و اسکان امکان پذیر نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نصر الله پژمان فرنماینده مجلس یازدهم ، درباره ضرورت ساماندهی بازار مسکن، گفت: موضوع مسکن یکی از دغدغه‌های بزرگ ما از مجلس دهم محسوب می‌شد، از این رو در سال ۹۴ ما دولت و وزارت راه و شهرسازی را مکلف به راه اندازی سامانه املاک و اسکان کردیم تا در این سامانه تمامی اطلاعات املاک و مسکن‌ها ثبت شود.
 
او افزود: اما متأسفانه این سامانه از آن زمان راه اندازی نشد که این رویکرد موجب شد که افراد به بازار مسکن نگاه سرمایه‌ای داشته و بخشی از سرمایه‌های سرگردان به بازار مسکن سرازیر شد.
بیشتر بخوانید:
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این سال‌ها انبوه سازی در حوزه مسکن شکل نگرفت و عملا نظام عرضه و تقاضا در بازار بر هم خورد، از طرف دیگر بعد از حضور وزیر جدید راه و شهرسازی، به موضوع راه اندازی سامانه املاک و اسکان توجه شده و در این رابطه با آقای اسلامی وزیر راه چندین نشست برگزار شد.
 
انتهای پیام// ف.غ

نظر شما