شناسهٔ خبر: 41343043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معتادان متجاهر مشکوک به کرونا در شیراز قرنطینه می‌شوند

شیراز- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، معتادان متجاهر و کارتن خواب از خیابان‌های شیراز جمع‌آوری و پس از انجام آزمایش کرونا ۱۴ روز در مراکز قرنطینه اولیه نگهداری می‌شوند.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، در گزارش روز سه‌شنبه خود از قول محمد رضا ابراهیمی افزود: در صورت منفی بودن نتیجه آزمایش کرونا، معتادان جمع‌آوری شده به مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ منتقل خواهند شد.
وی، با اشاره به اجرای طرح ساماندهی معتادان در کلانشهر شیراز بیان کرد: بر اساس مرحله نخست این طرح، ۶۵۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب از سطح شهر شیراز جمع‌آوری و پس از انجام آزمایش های کرونا، هیپاتیت B و C و ایدز، در مراکز یاد شده نگهداری خواهند شد.
ابراهیمی، با تاکید بر لزوم قرنطینه معتادان اظهار داشت: طرح ویژه ساماندهی معتادان متجاهر با اعتبار مالی اختصاص یافته از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و همکاری دستگاه‌های متولی با جدیت در حال انجام است.

متجاهر به کسی گفته می‌شود که کاری خلاف شرع را آشکارا و بی پرده انجام دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ادامه داد: با اجرای مراحل اول و دوم طرح جمع‌آوری معتادان، تعداد معتادان جمع‌آوری در مجموع به یک هزار و ۵۰ نفر خواهد رسید.
وی اضافه کرد: اعتیاد به مواد مخدر عامل موثری در بروز بیکاری، طلاق و جرایمی همچون قتل، سرقت، بزهکاری و بسیاری دیگر از آسیب‌های اجتماعی است.
او گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس و دستگاه‌های عضو این ستاد با جدیت و پیگیری مستمر در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد گام برداشته و در این راه از تمام ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری خواهند کرد.
ابراهیمی افزود: بر همین اساس، حضور و همکاری سازمان‌های مردم نهاد، خیران و سایر افراد تاثیرگذار جامعه در راه مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

نظر شما