شناسهٔ خبر: 41341973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هدایت تحصیلی برای افزون بر۴۱ هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستان انجام می‌شود

زاهدان-ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: امسال هدایت تحصیلی ۴۱ هزار و ۶۰۰ دانش آموز پایه نهم استان انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا رخشانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: فرآیند هدایت تحصیلی یکی از مولفه‌های مهم در تعیین انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم هنگام ورود به مقطع متوسطه دوم است که از ۲۳ تیر در استان آغاز شده است. 
وی افزود: این فرآیند به صورت حضوری و مجازی انجام خواهد گرفت و مشاوران به مدت دو هفته کاری به منظور ارائه خدمات مشاوره ای در مدارس حضور خواهند داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این فرآیند دانش آموزان بنابه علاقه‌مندی ،توانمندی و شرایط مندرج در فرم هدایت تحصیلی مبادرت به انتخاب رشته می کنند.
رخشانی با تاکید بر لزوم ایجاد حساسیت و دقت نظر در انجام این فرآیند، گفت: هنرستانهای سراسر استان نیز اقدام به معرفی رشته های تحصیلی و امکانات و تجهیزات اینگونه مدارس کردند تا دانش آموزان با آگاهی بیشتر و بهتر و بر اساس اولویت سنجی نسبت به انتخاب صحیح و درست رشته اقدام کنند.
وی توصیه کرد : دانش آموزان سیستان و بلوچستان در این فرآیند با بهره گیری از نظر والدین، مشاوران، عوامل مدرسه و علاقه‌مندی و نیاز جامعه امروزی سعی کنند رشته تحصیلی موثر و کارآمدی را انتخاب کنند.

نظر شما