شناسهٔ خبر: 41341953 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تشکیل کمیته مشترکی از وزارت امور خارجه و کمیسیون صنایع به منظور توسعه صادرات

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تشکیل کمیته مشترکی از بخش اقتصادی وزارت امور خارجه و کمیسیون صنایع و معادن به منظور توسعه صادرات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، حجت الله فیروزی در تشریح نشست امروز (سه شنبه ۲۴ تیر ماه) کمیسیون متبوعش به حضور وزیر امورخارجه و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بررسی وضعیت دیپلماسی اقتصادی دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس بود، افزود: از آنجایی که زنجیره مکمل تولید، صادرات است باید دیپلماسی اقتصادی به عنوان یکی از ضرورت‌های کشور مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های وزیر امورخارجه اظهار کرد: گزارشی از اقدامات انجام گرفته توسط وزارت امورخارجه در حوزه توسعه دیپلماسی اقتصادی، مشکلات و مسائل موجود در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

فیروزی با اشاره به سه مأموریت وزارت امور خارجه در صادرات و واردات، ادامه داد: صادرات مواد غیرنفتی، خدمات فنی مهندسی و نیروی انسانی مازاد کشور مأموریت وزارت خارجه در حوزه صادرات بوده و افزایش انگیزه برای سرمایه‌گذاری خارجی، واردات توریست و فناوری سه مأموریت وزارت امور خارجه در حوزه واردات است.

وی با اشاره به نقطه نظرات نمایندگان، گفت: عدم شناخت بازارهای هدف، ضرورت آموزش تجار ایرانی، اصلاح ساختار وزارت خارجه، ضرورت استفاده از پول دیجیتال، جذب نیروی متخصص از جمله مواردی بود که مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه صادرات محصولات کشاورزی، چگونگی جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور و به‌کارگیری سفرای متخصص از جمله موارد مورد تاکید نمایندگان بود.

فیروزی ادامه داد: مقرر شد کمیته مشترکی از بخش اقتصادی وزارت امور خارجه و کمیسیون صنایع و معادن تشکیل تا راهکارهای توسعه صادرات مشخص کرد.

نظر شما